Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add

Twee weken geen treinverkeer tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen-Rhenen

Door Nationale Transportgids / Richard Heeres
schedule 2 min
location_on [xx]km
Twee weken geen treinverkeer tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen-Rhenen
Van maandag 4 augustus tot en met maandag 18 augustus 2025 rijden NS-bussen tussen Driebergen–Zeist en Ede-Wageningen en tussen Driebergen-Zeist en Rhenen. Spoorwegbeheerder ProRail werkt twee weken lang aan het spoor tussen Maarn en Veenendaal-De Klomp. Daardoor is er geen treinverkeer mogelijk. Dat meldt NS.

NS rijdt met stopbussen tussen Driebergen-Zeist en Rhenen en met een stopbus en snelbus tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen. Tussen Driebergen-Zeist en Maarn kunnen reizigers gebruikmaken van een taxibus. Reizigers die vanuit Arnhem naar Amersfoort of Schiphol willen reizen, kunnen het best omreizen via Deventer. Reizigers tussen Utrecht Centraal en Arnhem Centraal of Nijmegen kunnen het best omreizen via 's-Hertogenbosch. Zaterdag 9 augustus rijden ook geen treinen tussen Utrecht Centraal en Driebergen-Zeist. Het vervangend busvervoer rijdt deze dag door naar Utrecht Centraal. 

Reisplanner

De omreisroutes zijn verwerkt in de NS Reisplanner. NS raadt reizigers aan kort voor vertrek de reisplanner te checken. Reizigers kunnen ook hun reisadvies bewaren in de app, zodat ze meldingen krijgen wanneer iets in de reis verandert. 

07 augustus '25 ( 8:26)

Wekenlang werkzaamheden op emplacement station Hengelo

Gedurende zes weken wordt in opdracht van spoorwegbeheerder ProRail gewerkt op het emplacement van station Hengelo. De werkzaamheden beginnen zaterdag 9 augustus 2025. Op maandag 22 september is het emplacement weer klaar voor gebruik. Dan is er nieuw spoor aangelegd, is er meer serviceruimte voor treinen en zijn oude sporen opgeruimd. Dat meldt ProRail.

05 augustus '25 (10:24)

Twee weken geen treinen tussen Zuidbroek en Bad Nieuweschans

In opdracht van ProRail werkt aannemer Swietelsky tussen Scheemda en Winschoten van zondagavond 10 augustus tot zaterdagochtend 23 augustus 2025 aaneengesloten aan het spoor. De voorbereidingen zijn inmiddels gestart en zijn nodig voor het project Wunderline. Na deze werkzaamheden kunnen treinen op dit traject tot 130 kilometer per uur rijden. Dat meldt ProRail.

05 augustus '25 (10:10)

NS blokkeert verschillende digitale passen om fraude met reizen

NS heeft verschillende digitale betaalpassen laten blokkeren omdat daarmee werd gefraudeerd. Dat bevestigde een woordvoerder van de spoorwegmaatschappij na berichtgeving van de NOS. Het gaat om betaalpassen van Revolut, Paysafe en Vivid. Deze zijn sinds 1 juli niet meer bruikbaar.

04 augustus '25 (11:25)

Geen treinen tussen Utrecht en Arnhem door boom op spoor

Tussen Utrecht en Arnhem rijden maandagochtend geen treinen door een boom op het spoor. De NS verwacht dat dit tot ongeveer 13.45 uur duurt.

31 juli '25 (12:08)

NS zet extra lange treinen in naar SAIL 2025

SAIL 2025 vindt na 10 jaar weer plaats op een steenworp afstand van station Amsterdam Centraal en is daardoor goed per trein bereikbaar. NS bereidt zich voor op een grote toestroom van reizigers en rijdt tijdens de hele SAIL-periode, van 20 tot en met 24 augustus, extra en langere treinen van en naar Amsterdam. Ook zijn er extra collega’s aanwezig op het station om reizigers op weg te helpen. 

30 juli '25 (15:21)

NS zet langere treinen in naar Brabantsedag in Heeze

NS zet extra treinen in naar de 66e Brabantsedag in Heeze op 31 augustus. Er rijden extra Sprinters naar station Heeze, waarna het tien minuten lopen is naar de jaarlijkse theaterparade. Dat meldt de NS.

30 juli '25 (14:35)

NS ziet reizigers terugkeren in de trein, maar lijdt nog steeds verlies

De nieuwe hoofdrailnetconcessie is operationeel gezien goed van start gegaan. Reizigers kwamen in de eerste helft van 2025 vaker op tijd aan en hadden meer kans op een zitplaats. NS heeft echter in de eerste helft van 2025 een onderliggend verlies van 60 miljoen euro geleden. Dat is een kleine verbetering ten opzichte van de eerste helft van 2024 ( -65 miljoen euro), maar nog steeds overduidelijk onvoldoende voor een financieel gezond NS. Daarvoor zijn positieve resultaten nodig. NS moet daarom de komende jaren blijven besparen en meer reizigers aantrekken, met name in de daluren waar nog veel ruimte in de trein is. Dat meldt de NS.

29 juli '25 (11:05)

Werkzaamheden bij Den Haag Centraal, reizigers ondervinden hinder in het komende half jaar

Het komende half jaar werkt spoorbeheerder ProRail aan het verbeteren van het spoor bij Den Haag Centraal. Daardoor kan NS op sommige momenten minder treinen rijden. Reizigers kunnen omreizen of gebruik maken van bussen. Treinen kunnen ook vanaf andere perrons vertrekken. Dat meldt de NS.

29 juli '25 (10:11)

Honderden giftreinen zitten woningbouw tussen Utrecht en Amersfoort in de weg

Over het spoor tussen Utrecht en Amersfoort reden de afgelopen jaren honderden tot duizenden ‘gifwagons’. Het Rijk wil dit officieel vastleggen, maar gemeenten langs het spoor zijn daar niet blij mee. Nieuwbouwprojecten lopen daardoor ook in gevaar. Dat meldt het AD.