OV is OK-campagne tijdelijk stopgezet door stijgend aantal coronagevallen

Door het snel oplopende aantal coronabesmettingen in Nederland is de landelijke mediacampagne ‘Het OV is OK’ tijdelijk stopgezet. Direct na de extra persconferentie van de Minister-President op vrijdag 18 september is besloten de uitzending van de tv-commercial stopgezet, een week later werden ook de andere campagnemiddelen ‘on hold’ geplaatst. Dit meldt branchevereniging OV-NL.

“In verband met de zorgelijke ontwikkelingen rondom het snel stijgende aantal corona-besmettingen, vinden we het niet gepast om gelijktijdig door te gaan met een mediacampagne waarbij we mensen aansporen om overal naartoe te gaan”, laat voorzitter van OV-NL Pedro Peters weten. 

Rekening houden

Volgens Peters was bij de opzet van de campagne al rekening gehouden met de mogelijkheid dat de actualiteit aanleiding zou kunnen worden voor aanpassingen. “Zodra de verspreiding van het coronavirus weer de goede kant op gaat en er weer meer ruimte is voor mensen om erop uit te gaan, verwachten wij de multimediale campagne weer in te kunnen zetten.”

Volgens de brancheorganisatie blijft reizen met het ov blijft verantwoord als iedereen zich aan de geldende maatregelen houdt.

Door: Nationale Transportgids
Beeld: NS