Schiphol app biedt reizigers mogelijkheid eten en drinken te bestellen

Reizigers op Schiphol kunnen vanaf sinds week op elk gewenst moment contactloos eten en drinken bestellen via de Schiphol app en ophalen bij de horecaverkooppunten achter de securitycontrole. Horecapartner HMSHost International en Amsterdam Airport Schiphol geven hiermee gevolg aan een pilot, waaruit bleek dat deze service populair is. Dit meldt Schiphol.

Reizigers klikken in de Schiphol app op een banner of scannen de QR-code op onder andere de wachttijdschermen voor de securitycontrole. Zo kunnen zij een bestelling plaatsen, online afrekenen en een tijdstip kiezen om hun bestelling bij een pick-up point op te halen. Hiermee gaat ook het aantal contactmomenten omlaag omdat alle handelingen, van bestellen tot betalen, online plaatsvinden. 

Pilot

Eind vorig jaar was het al mogelijk voor reizigers om via een QR-code eten en drinken vooraf te bestellen bij nagenoeg alle horecaverkooppunten in Lounge 1, nu wordt deze service dus uitgebreid. Naast een bestelling plaatsen via de Schiphol app is het nu ook mogelijk om bij horeca in Lounge 2 & 3 vooraf eten of drinken te bestellen.

Door: Nationale Transportgids
Beeld: Schiphol