JdB Hoofddorp kiest opnieuw voor Scania XT bouwvoertuigen

Door Redactie Nationale Transportgids
4 min
Omdat de eerste Scania R450 trekker goed beviel, kocht JdB groep BV uit Hoofddorp recent opnieuw drie nieuwe Scania bouwvoertuigen. Het familiebedrijf dat onder meer (bomen)zand, (teel)grond, (dijken)klei en granulaten levert voor bouw-, weg-, waterbouw en dijkprojecten, rijdt met in totaal vijftig trucks ook veel voor het eigen aannemingsbedrijf. Dit meldt Scania.

“Traditioneel kopen wij eigenlijk altijd een ander merk”, vertelt directeur en mede-eigenaar Wilco den Breejen. “Maar vorig jaar probeerden wij toch ook een keer een R450 4x2 voor een kiptrailer. Dat is qua verbruik en comfort zo goed bevallen, dat wij besloten ook dit jaar Scania’s te kopen. Deze keer hebben we een tweede R450 4x2 die identiek is aan de eerste en twee G450 10x4*6 kipauto’s met een hefbare naloopas besteld. Dus dezelfde motor in een andere asconfiguratie. De G-cabine in de verlengde daguitvoering is een bewuste keuze omdat de chauffeurs op dit soort auto’s veel vaker moeten in- en uitstappen dan die op de kiptrailers. Dan is een G een mooi compromis tussen de ruimte van een hogere R en de perfecte instap van een lage P cabine.”

100.000 km per jaar

De drie nieuwe trucks gaan ingezet worden in het vervoer van zand, grond, klei, granulaat en grind. “Wij rijden zoals eerder gememoreerd voor ons eigen aannemingsbedrijf, maar leveren genoemde producten ook aan andere aannemingsbedrijven en gemeenten. Een van onze labels is dijken, hier leveren we de dijkenklei uit eigen winlocaties. Verder is JdB sterk in het bouw- en woonrijp maken van bouwterreinen, ook is JdB veel actief bij het aanleggen van natuurprojecten. Hier komt vaak veel grond vrij of moet er geleverd worden. De trekker oplegger combinatie rijdt zo’n 100.000 km. en met onze vaste kippers zo’n 75.000 kilometer per jaar. We streven er naar zes tot acht jaar met een voertuig te doen. Dit ook vanwege de steeds scherper wordende milieueisen.”

Door: Nationale Transportgids