G-Star: Zodra het ingewikkeld wordt, weten wij dat we het kunnen meesturen met Van Duuren”

Door Van Duuren Districenters B.V.
6 min
E-commerce speelt een steeds belangrijkere rol in de bedrijfsvoering van G-Star. Voor Scandinavië schakelt het kledingmerk daarvoor Van Duuren in. “Ik kan blindelings vertrouwen op het team in Vianen voor de totale logistieke afhandeling en dat geeft rust”, zegt Floris Langendoen van G-Star RAW.

”Wij vinden het belangrijk om onze klanten een zo lokaal mogelijke ervaring te bieden”, licht de Global Logistics Manager bij het Nederlandse G-Star toe. ”Dat betekent onder meer dat onze online-bestellers hun pakket bezorgd krijgen door een vervoerder die zij kennen. Dankzij de samenwerking met Van Duuren is het mogelijk om vanuit Amsterdam binnen 48 uur in Denemarken en Zuid Zweden te leveren.”

Retourzendingen
Van Duuren werkt al ruim tien jaar met G-Star samen. “De samenwerking begon met het terughalen van zendingen bij klanten en winkels”, weet Jeroen van Duuren zich te herinneren. “Ook leveren wij voor G-Star op bijzondere adressen zoals de Canarische Eilanden.” Floris: “Klopt, dat is ook tekenend voor onze samenwerking: zodra het ingewikkeld wordt, weten wij dat we het kunnen meesturen met Van Duuren.” Lachend: “Hoe de leverschema’s er exact uitzien? Ik heb geen idee, maar het gaat altijd goed.”

Scandinavië
Dat laatste geldt ook voor de leveringen aan de consument voor de Scandinavische landen. Dagelijks haalt Van Duuren aan het eind van de middag bestellingen op bij het distributiecentrum van G-Star in Amsterdam. De chauffeur rijdt daarna door naar het sorteercentrum van PostNord in Noord-Duitsland om daar in de nacht aan te komen. Op dag twee worden de bestellingen onder regie van Van Duuren door deze vervoerder bij Zweedse en Deense consumenten afgeleverd.

“Wij hechten belang aan aflevering door PostNord, omdat dit een bekende naam is voor de consument, maar ook omdat dit de voorgeschreven vervoerder is binnen het Zalando Partner Program”, licht Floris toe. “Het kwam dus heel goed uit dat PostNord deel uitmaakt van het Van Duuren-netwerk.”

Complete logistieke afhandeling
Naast het vervoer regelt Van Duuren ook de complete logistieke afhandeling van alle bestellingen. “Door open te communiceren met Paazl, de softwareleverancier van G-Star, hebben wij onze IT-infrastructuur zo kunnen inrichten dat de opdrachten bij ons binnenkomen voor verdere verwerking”, legt Berry Veldhuis, accountmanager bij Van Duuren uit. “Wij selecteren de juiste goederenstroom, en zorgen ervoor dat elk pakket op tijd op de juiste bestemming
wordt afgeleverd.”
Een traject waar Floris Langendoen meer dan tevreden over is. “Bij G-Star hebben wij er geen omkijken meer naar en dat is wat mij betreft precies de bedoeling van een goede samenwerking.”

Twee keer per jaar publiceren wij ons eigen magazine; Drive. Wil jij deze ook ontvangen? 

Meld je dan hier aan