NS, ProRail en Oogvereniging lanceren de campagne Oog voor een ander

Door Johanne Levinsky
1 min
Zaterdag 15 oktober 2022 hebben NS, ProRail en de Oogvereniging samen de campagne 'Oog voor een ander' gelanceerd. Dat gebeurde op de Internationale Dag van de Witte Stok. Met de campagne willen de drie organisaties reizigers bewust maken van blinde of slechtziende medereizigers. Dat meldt NS.

Tijdens de campagne worden op verschillende stations in Nederland activiteiten georganiseerd. Afgelopen zaterdag konden geïnteresseerden op station Utrecht Centraal met een simulatiebril op ervaren hoe het is om te reizen als je een visuele beperking hebt. Ook op andere stations zullen ze dat kunnen beleven. Daarnaast kunnen reizigers op het station bijvoorbeeld geleidelijnen proberen te volgen.

Onlinecampagne

De beelden van de campagne zijn te zien op schermen in treinen en op perrons. Ook is er een onlinecampagne op de socialmediakanalen van NS en de Oogvereniging.

Door: Nationale Transportgids / Richard Heeres