NS stopt begin juni met berichtgeving op X

Door Nationale Transportgids
2 min
NS stopt vanaf 1 juni met het aanbieden van reisinformatie en klantenservice op social mediaplatform X. Steeds minder reizigers gebruiken X voor het stellen van vragen aan NS. Daarvoor is de chatfunctie op NS.nl veel geschikter. Daarnaast is het werk op X voor medewerkers van NS-klantenservice afgelopen jaren veel minder aangenaam geworden doordat de toon op het platform verhard is. Dat meldt de NS.

Reizigers weten NS goed op andere manieren te bereiken. De meest gebruikte methode om vragen te stellen is via de telefoon. Ook de chatfunctie op de website NS.nl wordt veel gebruikt voor vragen. Deze functionaliteit verwacht NS dit jaar aan de NS-app toevoegen.

Gebruik van X

In 2010 is NS gestart met het gebruik van X (toen nog Twitter) én de NS-app. Sinds 2010 zijn er veel functionaliteiten toegevoegd aan de NS-app, zoals reisadvies op maat, pushmeldingen bij verstoringen en in- en uitcheckinformatie. Daar komt later dit jaar dus ook de chatfunctie bij om vragen te kunnen stellen. Zo verwacht NS reizigers op een betere manier op weg te helpen.  

Vanaf 1 juni zal NS geen berichten meer plaatsen op het X-account @NS_online. Het account blijft bestaan en wordt niet verwijderd.