Opnieuw vijf sterren-status van APEX voor KLM

Door Redactie Nationale Transportgids
3 min
KLM Royal Dutch Airlines heeft voor het tweede jaar op rij de vijf-sterren classificatie gekregen van de Airline Passenger Experience Association (APEX). De waardering van APEX is gebaseerd op beoordelingen van klanten. Zij beoordeelden meer dan 1 miljoen vluchten van ruim 600 luchtvaartmaatschappijen. Hierbij ging het onder meer om stoelcomfort, de service, food & beverage, entertainment en wifi. Dit meldt KLM.

"We zijn ongelooflijk trots en dankbaar voor de waardering van onze klanten en op de grootse prestatie van alle KLM-medewerkers.”, zegt Boet Kreiken, Executive Vice President Customer Experience KLM. “Zij doen er alles aan om onze klanten een optimale service te verlenen, ook in deze complexe COVID-periode die voor iedereen ontzettend lastig is en veel vraagt van mensen. Dat KLM ook in deze tijd opnieuw zo’n hoge waardering van haar klanten krijgt, is uniek”, aldus Kreiken. “Deze erkenning brengt ons weer een stap dichter bij KLM’s streven om als Europa’s meest klantgerichte, duurzame  en efficiënte netwerkmaatschappij te worden ervaren."

Onafhankelijke certificering

De APEX Official Airline Ratings™ zijn ontwikkeld op basis van neutrale feedback van passagiers en inzichten van derden die zijn verzameld via APEX's samenwerking met TripIt® van Concur®, 's werelds hoogst gewaardeerde reisorganisatorische app. Met behulp van een vijf-sterrenschaal werden bijna een miljoen vluchten beoordeeld door passagiers van meer dan 600 luchtvaartmaatschappijen van over de hele wereld . De APEX Official Airline Ratings zijn onafhankelijk gecertificeerd door een professioneel extern auditbedrijf.

Door: Nationale Transportgids
Beeld: KLM