Schiphol lanceert programmatic aanbod voor digitale out-of-home media

Door Nationale Transportgids / Richard Heeres
3 min
Schiphol lanceert in samenwerking met LDSK programmatic advertising op haar netwerk van digitale mediaschermen. Dit na een succesvolle introductie daarvan op de luchthavens Eindhoven Airport en Rotterdam The Hague Airport. Dat meldt Schiphol.

Programmatic advertising op Schiphol stelt merken in staat hun campagnes af te stemmen op actuele en realtime passagiersstromen en activiteiten op de luchthaven. Dit maakt nauwkeurige targeting van campagnes mogelijk op basis van demografische kenmerken van passagiers en hun reismotieven, wat resulteert in relevantere advertenties en een verbeterde passagiersbeleving. 

Volledige controle

Adverteerders hebben volledige controle over hun budget en profiteren tegelijkertijd van maximale zichtbaarheid. Doordat alle mediakanalen in eigen beheer van Schiphol zijn, kan volledige openheid over beschikbare data gegeven worden om daarmee de effectiviteit van campagnes voor adverteerders te maximaliseren.

Toekomst van adverteren

Djeremy Hoebee van Royal Schiphol Group: 'Dit is een belangrijke stap voor ons richting de toekomst van adverteren op Schiphol. Het stelt ons in staat om merken op een dynamische en meetbare manier eenvoudig in contact te brengen met Schiphol en onze passagiers. Het biedt meer flexibiliteit en de mogelijkheid om onze data te gebruiken voor effectievere en relevantere campagnes.'