Auto-industrie zorgt voor verdere groei TomTom
2 februari 2024 om 06:45
< 1 min lezen

Auto-industrie zorgt voor verdere groei TomTom

Navigatiedienstverlener TomTom is vorig jaar verder gegroeid omdat het bedrijf steeds meer werk heeft vanuit de auto-industrie. TomTom profiteerde daarbij van een toegenomen autoverkoop en hogere productie van autofabrikanten die zijn kaarten en navigatiediensten afnemen.

TomTom verdient zijn geld nu vooral door zijn kaarttechniek te verkopen aan autoconcerns als Volkswagen, Renault, Hyundai en Peugeot die de kaarten in de infotainmentsystemen van voertuigen inbouwen.

De jaaropbrengst kwam in totaal bijna een tiende hoger uit op een kleine 585 miljoen euro. De omzet die te linken is aan het werk voor de auto-industrie steeg met 32 procent en is inmiddels goed voor meer dan de helft van alle inkomsten.

Consumententak krimpt

Daarentegen liet de verkoop van navigatieapparaten aan consumenten een verdere omzetdaling zien, van 6 procent. De consumententak is al jaren aan het krimpen, want veel mensen gebruiken geen los navigatieapparaat meer.

Relevante artikelen

Alles van wegtransport
    • Wegtransport

    PostNL zet in op 3600 pakketautomaten en 4 miljard omzet in 2028

    Gisteren om 09:25
    • Wegtransport

    Verkeerstellingen langs kanaal Almelo-De Haandrik

    16 september 2025 om 16:53

Aankomende evenementen

18 Sep
Raildagen 2025
  • Landelijk
19 Sep
Career Experience voor de luchtvaart- & reisindustrie
  • Zuid-Holland
01 Oct
Scheepsmotoren Event 2025: De toekomst van scheepsaandrijving
  • Zuid-Holland