Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Cabaretier Rob Kamphues ook kritisch op Formule 1 in theatershow

Door Redactie Nationale Transportgids
schedule 5 min
location_on [xx]km
Cabaretier Rob Kamphues ook kritisch op Formule 1 in theatershow
In de Formule 1-theatershow van cabaretier Rob Kamphues en analist Tom Coronel is ook ruimte voor kritische noten over de populaire autosport. "Ik ben zelf ook GroenLinks-stemmer, ik ben óók voor zeldzame padden en zette vraagtekens bij de F1-auto’s die naar de race in Zandvoort over het strand wilden rijden", aldus Kamphues.

In Het Grote Grand Prix Circus II nemen de mannen het publiek mee achter de schermen van de razend populaire autosport. De analisten zijn bekend van hun bijdrage aan de tv-uitzendingen rondom de Formule 1. Kamphues blijft programma's maken voor Ziggo Sport, terwijl Coronel overstapt naar Viaplay, die nu de belangrijkste F1-rechten bezit.

Jaaroverzicht 

"We doen een jaaroverzicht van alle grote races, vertellen bijzondere anekdotes en tonen unieke foto’s", vertelt Kamphues. "Er is in de Formule 1 van 2021 zoveel gebeurd dat ik zelf óók alweer de helft vergeten ben. Kijk, toen schoot Max van de baan af! En toen parkeerde Hamilton zijn auto in het grint!" Er is ook ruimte voor veel grappen over de transfer van Coronel. "Dat hij overstapt naar Viaplay is het einde van een tijdperk."

De cabaretier en presentator beaamt dat mensen die de Formule 1 echt haten, beter geen kaartje voor de voorstelling kunnen kopen. "Er moet natuurlijk wel enige interesse in het onderwerp zijn, anders wordt het een lange avond", lacht hij. Maar er is wel degelijk ruimte voor enige kritiek. "Ik denk niet dat het circuit in Zandvoort iets fout gedaan heeft in aanloop naar het grote evenement dit najaar. Maar het is een valide vraag of deze sport in de toekomst houdbaar blijft als er niets wordt aangepast."

Milieubewuste Formule 1

Overigens is het racen zelf niet zeer vervuilend, voegt hij daar wel aan toe. "Mensen die dat denken, die hebben zich niet in het onderwerp verdiept", aldus Kamphues. "Maar de hele karavaan is natuurlijk wel nodeloos vervuilend: al het heen en weer vliegen van al het materiaal en alle medewerkers. Maar dat geldt tegelijkertijd voor elk grote sportevenement. De Formule 1 is daarin geen uitzondering of bijzonder geval." De vraag hoe de F1 milieubewuster te werk kan gaan, verkent Kamphues ook in een nieuw programma op Ziggo Sport, Formule E: "De Formule 1 wil en kan een voortrekkersrol pakken in die ontwikkeling."

Veel voorstellingen zijn uitverkocht. Voor een paar theaters zijn nog kaarten beschikbaar.

Door: ANP

07 mei '24 ( 8:23)

Elsbroekerbrug op Leimuiderweg (N207) enkele dagen afgesloten

Van vrijdag 24 mei (21.00 uur) tot maandag 27 mei (05.00 uur) 2024 vervangt Provincie Noord-Holland de voegen van de Elsbroekerbrug op de Leimuiderweg (N207). Gedurende deze periode is de brug afgesloten voor al het verkeer. Daarover bericht Provincie Noord-Holland.

07 mei '24 ( 6:00)

Voetgangster in Eindhoven aangereden door ME-bus

In Eindhoven is maandagavond een voetgangster aangereden door een busje van de Mobiele Eenheid (ME). Het ongeluk gebeurde rond 22.30 uur. De vrouw kwam onder de ME-bus terecht toen ze wilde oversteken op de Vestdijk in het centrum van de Brabantse plaats. Ze is met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis gebracht, meldt de politie.

06 mei '24 (12:15)

Iets lagere prijzen bij de benzinepomp

De prijzen aan de pomp dalen licht, volgens brandstofdeskundige Paul van Selms van consumentencollectief UnitedConsumers. De olieprijzen maakten vorige week de grootste daling sinds februari door, die kwam op het moment dat de risico's op verdere escalatie van de conflicten in het Midden-Oosten afnamen. Maandag veerden de olieprijzen weer wat op.

06 mei '24 (10:15)

31.000 kentekenhouders kregen in 2023 minstens tien verkeersboetes

Zo'n 31.000 kentekenhouders kregen vorig jaar tien of meer verkeersboetes, dat meldt het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) maandag na een beroep op de Wet Open Overheid door BNR. De voorgaande twee jaren schommelde dit aantal ook al rond de 30.000.

06 mei '24 ( 8:30)

Damrak: aandacht voor resultaten bezorger PostNL

Op de Amsterdamse beurs gaat de aandacht maandag onder meer uit naar de resultaten van PostNL. De post- en pakketbezorger zag afgelopen kwartaal de omzet licht dalen. Het bedrijfsresultaat was 9 miljoen euro negatief, tegen een positief resultaat van 7 miljoen euro een jaar eerder. Topvrouw Herna Verhagen sprak van een lastige omgeving voor het bedrijf in het eerste kwartaal met stijgende kosten, vooral voor lonen. De vooruitzichten voor het hele jaar bleven wel onveranderd.

03 mei '24 (12:30)

Meeste vervoerders kunnen nog zonder controle Verenigd Koninkrijk in

Het overgrote deel van de vrachtwagens met bloemen, planten, vlees, vis en zuivel kan ook deze week gewoon nog zonder problemen naar het Verenigd Koninkrijk. Slechts enkele chauffeurs worden eruit gepikt voor een fysieke controle van hun lading, zeggen Nederlandse exporteurs en transporteurs. Dat zou sinds dinsdag wel verplicht zijn voor vrachtwagens met deze ladingen.

03 mei '24 (12:00)

Hermes zet studenten in als buschauffeur

Ov-bedrijf Hermes leidt studenten op tot buschauffeur om de personeelstekorten aan te pakken. Een wervingsactie in de regio Eindhoven heeft zestig student-chauffeurs opgeleverd, maakt het bedrijf vrijdag bekend.

03 mei '24 ( 7:44)

Deel N468 paar dagen gedeeltelijk afgesloten

Provincie Zuid-Holland gaat het asfalt op de N468 vervangen. Vanwege de werkzaamheden is deze weg van woensdag 8 mei tot en met zaterdag 11 mei 2024 gedeeltelijk afgesloten. Daarover bericht Provincie Zuid-Holland.

03 mei '24 ( 6:00)

Rover niet blij met komende staking bij Arriva in Twente

Reizigersorganisatie Rover is niet blij met de staking van de buschauffeurs in Twente. Ze noemt het "buitenproportioneel" en "betreurt het dat de reiziger overlast gaat ervaren van een conflict waarvan hij geen deel uitmaakt".

02 mei '24 (13:45)

Meest vervuilende bestelauto's na 1 januari geweerd in Rotterdam

Vanaf 1 januari 2025 is het voor bestelvoertuigen die niet in de hoogste emissieklassen Euro 5 of 6 zitten, niet meer mogelijk om grote delen van Rotterdam aan te doen. In de jaren daarna gaan in stappen ook Euro 5 en Euro 6 in de ban. Vanaf begin 2028 moet alle bestelmobiliteit in deze delen van Rotterdam uitstootvrij zijn.