Lekkerland Nederland blijft NS-retailformules komende jaren bevoorraden
Lekkerland en NS Retail werken al zo’n twintig jaar samen. Na een marktuitvraag door NS is Lekkerland wederom als beste kandidaat uit de bus gekomen.
De vernieuwde samenwerking gaat gepaard met een nieuwe IT-inrichting. “Winkels ontvangen middels ons Delivery Tracking System informatie over wanneer hun order binnenkomt. De vernieuwde koppeling van systemen onderling zorgt ervoor dat belangrijke orderinformatie inzichtelijk wordt voor de winkels,” aldus Olaf Gockel, Directeur Sales van Lekkerland Nederland. “Met als uiteindelijke doel dat reizigers zo min mogelijk hoeven mis te grijpen in de winkel.”
Zero-emissie vervoer
Beide partijen willen ook stappen zetten om te komen tot zero-emissie vervoer. De Master Data Management tool van Lekkerland zorgt voor accurate en efficiënte ontsluiting van artikeldata. Daarnaast biedt de tool additionele informatie en selectiecriteria, waardoor het voor NS makkelijker wordt om verantwoorde keuzes in het assortiment te maken.
“Als we toe willen werken naar volledig energieneutrale en afvalvrije stations, moeten we ook kritisch naar onze bevoorrading kijken”, vertelt Anne-Maartje Ordelman, directeur NS Retail. “Daarvoor kan je aan verschillende knoppen draaien, als het aantal ritten, de verpakking en de herkomst van het product. De eerste stap is dat we meer inzicht krijgen in data over onze artikelen en bijbehorende logistiek. Dat maakt het voor ons makkelijker om de juiste keuzes te maken die bijdragen aan onze duurzaamheidsdoelstellingen.”
Door: Nationale Transportgids
Beeld: Lekkerland