YouTuber Dylan Haegens werkt mee aan 'Veilig op Weg! Blijf uit de dode hoek'

Youtuber Dylan Haegens, een van de meest invloedrijke influencers onder kinderen en jongeren, is vanaf dit schooljaar hét gezicht van campagne ‘Veilig op weg! Blijf uit de dode hoek’. Deze jaarlijkse terugkerende campagne wordt georganiseerd om kinderen uit groep 7 en 8 bewust te maken van de gevaren van de dode hoek bij een groot voertuig. De campagne start op 19 november 2021. Dit meldt GivingBrandsEnergy. 

Een enthousiaste Dylan Haegens over de campagne: “Ik ben blij dat ik kan bijdragen aan het feit dat kinderen zich meer bewust gaan zijn van de dode hoek. Zolang er ieder jaar nog slachtoffers vallen, is het belangrijk dat hier zoveel mogelijk aandacht voor is.”

Transportsector is van groot belang

Er rijden duizenden vrachtwagens op de Nederlandse wegen. De transportsector is van groot belang voor de Nederlandse economie. De bewustwording van de gevaren van de dode hoek bij grote voertuigen voor kinderen is daarom cruciaal. Om de verkeersveiligheid te vergroten is Transport en Logistiek Nederland (TLN) 25 jaar geleden gestart met de campagne Veilig op Weg! Blijf uit de dode hoek.

Meer kinderen benaderen

Dit schooljaar bestaat de bewustwordingscampagne van Veilig op Weg 25 jaar. Een goed moment om nog meer kinderen te benaderen. Met het inzetten van Dylan Haegens, met zijn 1,85 miljoen volgers, is het bereiken van de doelgroep effectief.

Drie meter afstand van een vrachtauto

De twee vuistregels van Veilig op Weg zijn: blijf rechts en ruim achter een vrachtauto en houd minimaal drie meter afstand van een vrachtauto. Dylan maakt kinderen, op een speelse manier, bewust over de gevaren van de dode hoek bij grote voertuigen.

Sector logistiek en transport

TLN is de ondernemersorganisatie voor in Nederland gevestigde bedrijven in de sector logistiek en transport. De organisatie staat voor optimalisatie van goederenstromen en logistieke ketens.

Door: Nationale Transportgids
Beeld: GivingBrandsEnergy