Scania 770S V8 voor Joosten Winkelstellingen BV

Joosten Winkelstellingen in Asten, nam afgelopen week de tweede Scania 770S 4x2 trekker in Nederland in gebruik met daarin de sterkste V8-motor die Scania momenteel voor het wegvervoer levert.  “Wij waren toe aan een nieuwe truck én we willen altijd iets bijzonders. Dat vinden we in deze ‘top of the line’ Scania met de geheel vernieuwde 770 pk sterke V8 SCR-only motor”, vertelt directeur-eigenaar Sjef Joosten. Dit meldt Scania.

Joosten Winkelstellingen BV is een groothandel die gespecialiseerd is in de levering en plaatsing van winkelrekken en andere doorgaans metalen inrichtingselementen voor de retail. “Wij leveren internationaal aan talloze retailers waaronder grote winkelketens als Action, Rituals, Welkoop, Hubo en nog vele anderen. Het materiaal wordt onder ons eigen label geproduceerd. We zorgen ervoor dat wij alles kunnen leveren wat een winkelketen op het gebied van winkelschappen en -stellingen wil of bedenkt. Ook houden wij voor grotere klanten voorraad aan zodat we snel kunnen inspelen op bijvoorbeeld vervangings- of servicevragen.”

Om alles strak in de hand te houden, vervoert Joosten zijn producten het liefste zelf naar zijn klanten. “Dat is het meest flexibel en verklaart ons wagenpark. Daarbij zijn toevallig alle drie mijn chauffeurs ook gekwalificeerd als projectleider. De chauffeur/projectleider zorgt ervoor dat de materialen in de auto gaan op volgorde waarop er straks bij de klant gemonteerd moet worden. Dan rijdt hij daar naar toe en komt er met apart vervoer een montageploeg. De chauffeur blijft als projectleider bij de klus tot het klaar is. Alleen als het heel druk is, of voor kleinere zendingen maken wij wel gebruik van wegvervoerders uit de omgeving.”

Voorliefde voor V8

Dat Joosten altijd zwaar gemotoriseerde trucks rijdt, komt vooral door zijn voorliefde voor V8-motoren. “Al weet ik niet precies wat er nu eerder was: mijn passie voor Scania of die achtcilinders. In ieder geval gaat dat al jaren heel goed samen. Daarbij, vergis je niet. Wij rijden altijd tegen de 50 ton aan want in één trailer laden wij dubbelhoog. En alle stalen onderdelen staan stijf op elkaar gestapeld op pallets.”

Door: Nationale Transportgids