Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Kamps Transport kiest voor zuinige IVECO S-WAY NP

Door Redactie Nationale Transportgids
schedule 6 min
location_on [xx]km
Allround transportbedrijf Kamps Transport heeft onlangs een nieuwe IVECO S-WAY NP in gebruik genomen. De trekker wordt ingezet voor langeafstandstransport van de firma. Met de S-WAY kiest men voor aanzienlijk minder CO2 en profiteren zij maximaal van het MAUT-voordeel. Dit meldt IVECO.

Al sinds 1957 is Kamps Transport actief in transport, opslag en overige logistieke dienstverlening. De afgelopen jaren zijn ze flink gegroeid door uitbreiding van de warehouse capaciteit, waardoor Kamps Transport beschikt over 13.000 m² aan opslagruimte. Daarnaast is het wagenpark met de komst van de eerste LNG-trekker gegroeid naar 41 trekkende eenheden. Als allround dienstverlener biedt het diverse soorten diensten aan om hun klanten compleet te ontzorgen. Kamps Transport is verder gespecialiseerd in het vervoeren van heftrucks en interne transportmiddelen. De IVECO S-WAY NP zal voornamelijk worden ingezet voor groupage transport op en neer naar Zuid-Duitsland. Hierdoor profiteert Kamps Transport maximaal van het MAUT-voordeel. Het is daarbij voor Kamps Transport erg prettig dat zij met de IVECO S-WAY NP circa 1.600 kilometers kunnen afleggen op één tankbeurt.

Bewuste stap

Kamps Transport zet bewust de stap naar LNG, omdat de IVECO S-WAY Natural Power 10 procent minder CO2 uitstoot dan een dieseltruck. Op termijn is ook de stap naar BIO-LNG eenvoudig te zetten, doordat de IVECO trekker gebruik maakt van 100 procent mono-fuel techniek. Momenteel is door een blend fossiel LNG en BIO-LNG al een CO2 reductie realiseerbaar van 30 procent! Dit percentage loopt in de toekomst op tot maar liefst 99 procent. De bewezen aardgasmotor van IVECO stoot tevens tot wel 90 procent minder stikstofdioxide (NO₂) en 99 procent minder fijnstof uit ten opzichte van zijn diesel tegenhanger. Mede hierdoor levert Kamps Transport een aanzienlijke bijdrage aan een schonere wereld. Bovendien is de IVECO S-WAY NP Piek-gecertificeerd, doordat deze een maximale geluidsemissie kent van nog geen 71 dB in de Silent-modus. Hierdoor mag de chauffeur met zijn thuis weg van huis laden en lossen buiten de venstertijden.

Groene oplossing

Kamps Transport uit Pijnacker heeft met de komst van de S-WAY NP een 'groene' en winstgevende oplossing gevonden voor langeafstandstransport. Mede door de betrouwbare aandrijflijn, de  stimuleringsregeling in Nederland, het MAUT-voordeel en de CO2-taks in Duitsland, kent de IVECO LNG-trekker de laagste totale voertuigkosten in de markt waar geen andere oplossing aan kan tippen. De IVECO S-WAY NP van Kamps Transport is in goede samenwerking met IVECO NLS geleverd door Kwakernaak Bedrijfswagens.

Door: Nationale Transportgids

03 mei '24 (12:30)

Meeste vervoerders kunnen nog zonder controle Verenigd Koninkrijk in

Het overgrote deel van de vrachtwagens met bloemen, planten, vlees, vis en zuivel kan ook deze week gewoon nog zonder problemen naar het Verenigd Koninkrijk. Slechts enkele chauffeurs worden eruit gepikt voor een fysieke controle van hun lading, zeggen Nederlandse exporteurs en transporteurs. Dat zou sinds dinsdag wel verplicht zijn voor vrachtwagens met deze ladingen.

03 mei '24 (12:00)

Hermes zet studenten in als buschauffeur

Ov-bedrijf Hermes leidt studenten op tot buschauffeur om de personeelstekorten aan te pakken. Een wervingsactie in de regio Eindhoven heeft zestig student-chauffeurs opgeleverd, maakt het bedrijf vrijdag bekend.

03 mei '24 ( 7:44)

Deel N468 paar dagen gedeeltelijk afgesloten

Provincie Zuid-Holland gaat het asfalt op de N468 vervangen. Vanwege de werkzaamheden is deze weg van woensdag 8 mei tot en met zaterdag 11 mei 2024 gedeeltelijk afgesloten. Daarover bericht Provincie Zuid-Holland.

03 mei '24 ( 6:00)

Rover niet blij met komende staking bij Arriva in Twente

Reizigersorganisatie Rover is niet blij met de staking van de buschauffeurs in Twente. Ze noemt het "buitenproportioneel" en "betreurt het dat de reiziger overlast gaat ervaren van een conflict waarvan hij geen deel uitmaakt".

02 mei '24 (13:45)

Meest vervuilende bestelauto's na 1 januari geweerd in Rotterdam

Vanaf 1 januari 2025 is het voor bestelvoertuigen die niet in de hoogste emissieklassen Euro 5 of 6 zitten, niet meer mogelijk om grote delen van Rotterdam aan te doen. In de jaren daarna gaan in stappen ook Euro 5 en Euro 6 in de ban. Vanaf begin 2028 moet alle bestelmobiliteit in deze delen van Rotterdam uitstootvrij zijn.

02 mei '24 ( 8:45)

Volgens onderzoek opnieuw meer verzekeringen voor e-bikes afgesloten

Eigenaren van elektrische fietsen verzekeren hun fiets vaker, meldt marktonderzoeksbureau Multiscope na onderzoek onder ruim 5500 Nederlanders. In 2023 sloten fietseigenaren voor 621 miljoen euro aan verzekeringen af. Dat is 71 miljoen euro meer dan het jaar daarvoor.

01 mei '24 (21:45)

Verkeersapp Flitsmeister gaat geld vragen voor tot dusver gratis functies

Een aantal nu nog gratis functies van de verkeersapp Flitsmeister is vanaf volgende week alleen te gebruiken met de betaalde versie. Het gaat onder meer om Apple CarPlay en Android Auto, waarmee Flitsmeister ook via het scherm in het dashboard van een auto te gebruiken is.

01 mei '24 (18:30)

Fietser overleden na aanrijding door auto bij Finkum

Een 88-jarige man is woensdagmiddag om het leven gekomen in het Friese Finkum, nadat hij op de fiets door een auto was aangereden. Het slachtoffer komt uit de gemeente Leeuwarden, waar Finkum toe behoort, meldt de politie.

01 mei '24 (14:45)

Vanavond code geel in Limburg vanwege onweer

In Limburg geldt woensdagavond vanaf 18.00 uur code geel omdat er kans is op onweersbuien, meldt het KNMI. De verwachte buien kunnen gepaard gaan met windstoten en hagel.

01 mei '24 (11:30)

Premies autoverzekeringen dit jaar flink gestegen

De premies voor autoverzekeringen zijn in het eerste kwartaal van 2024 met 8,2 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar. Gemiddeld betaalt een autobezitter die in het eerste kwartaal van 2024 een autoverzekering afsloot 862 euro per jaar aan premie. In 2023 was dat nog 797 euro, heeft Autoverzekering.nl uitgezocht.