PostNL bereikt grenzen capaciteit en moet klanten en webwinkels teleurstellen
3 december 2020 om 11:33
< 1 min lezen

PostNL bereikt grenzen capaciteit en moet klanten en webwinkels teleurstellen

PostNL kan de grote vraag naar pakketten niet helemaal aan. De pakketbezorger bezorgt deze week een recordaantal van ruim 10 miljoen pakketten, maar moet "tot zijn spijt" ook klanten en webwinkels teleurstellen. Dat bevestigde PostNL na berichtgeving door de NOS.

Volgens een zegsvrouw zit het bedrijf tegen de grenzen aan van zijn capaciteit. Daardoor komt het meer dan eens voor dat PostNL niet alle pakketten kan ophalen of bezorgen. Daardoor blijven pakketjes liggen bij webwinkels.

Drukte in binnensteden

Volgens PostNL is het de eerste keer dat zoiets gebeurt. De pakketbezorger hield al wel rekening met topdrukte en zette meer mensen en middelen in dan normaal. De drukte in de binnensteden afgelopen weekend, waarbij winkels zelfs dicht moesten op last van de burgemeester, heeft volgens het bedrijf voor nog eens extra drukte gezorgd.

Retour

Aantallen kon PostNL niet geven. Dat verschilt ook per webwinkel. Van de 1,5 miljoen pakketten die dagelijks worden bezorgd, gaat 95 procent volgens schema, PostNL vraagt klanten verder om retourzendingen na de sinterklaasdrukte te doen.

Door: ANP
Beeld: PostNL

Relevante artikelen

Alles van wegtransport
    • Wegtransport

    Qbuzz zet gratis pendellijn in voor asielzoekers om overlast in reguliere bussen te voorkomen

    Gisteren om 15:31
    • Wegtransport

    Balgzandbrug (N99) nacht afgesloten

    Gisteren om 14:15