Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Van den Berg Transport kiest voor Scania R450

Door Redactie Nationale Transportgids
schedule 5 min
location_on [xx]km
Van den Berg Transport uit Reek heeft afgelopen week zijn eerste Scania in gebruik genomen. Het gaat om een rondom luchtgeveerde R450 met een hoog dak en een hydraulische pomp voor het heffen van de kieptrailer. Eigenaar Petro van den Berg koos voor Scania vanwege het verbruik en de uitstraling van het voertuig. Dit meldt Scania.

“Met inmiddels vijf trucks zijn wij in twintig jaar tijd uitgegroeid van de typische universele local hero naar een transportbedrijf dat zich steeds meer specialiseert in een aantal richtingen,” vertelt Van den Berg. “Onze corebusiness is steeds meer het verzorgen van de aan- en afvoerlogistiek bij het onderhoud aan het spoor. Dat doen we in opdracht van de aannemers. Wij vervoeren daarvoor onder andere bielzen, spoorstaven, zand, porfier en ballast. Dat laatste hebben we zelf op voorraad. Vaak komt er ook wat straatwerk en afrastering bij kijken en dat kunnen wij meteen meenemen. Dat maakt ons tot een breed inzetbare partner.”

Ruimte in de cabine

“Als je een algemene noemer wilt plakken op wat wij doen, is het we doorgaans nationaal werken. En, waar het om het spoor gaat, vaak in weekenden en ’s nachts.” Dat geldt niet voor de nieuwe Scania. Want die komt voor de drieassige kiepende schroottrailer. “Die rijdt voornamelijk overdag. Dat wij voor dat werk voor een R cabine met een hoog dak gekozen hebben, komt puur vanwege het feit dat onze chauffeur toch geregeld drie dagen in de week van huis is. Dan is een beetje ruimte wel lekker. Evenals de standairco die we hebben meebesteld. En verder vonden we de uitstraling enorm passen bij ons bedrijf.”

Lager verbruik

Wat Van den Berg vooral triggerde om voor het eerst een Scania te kopen, is het verbruik. “We hebben hier eerst een week met een demo gereden om te kijken wat zo’n 450 pk SCR-only motor bij ons in de praktijk doet. Nou, de chauffeur zag hem direct helemaal zitten. Wat mij echt verraste, was hoeveel minder diesel de Scania verbruikte vergeleken bij mijn andere voertuigen. En ook het contact met de dealer was bijzonder hartelijk. Dan wordt het al gauw een optelsom: goede verbruikscijfers, prettige dealer en een gelukkige chauffeur.

De rondom luchtgeveerde auto heeft een 9 tons vooras. “Normaal hebben wij geen luchtvering nodig, maar het comfort is wel heel goed. We gaan zo’n 125.000 kilometer per jaar met deze auto doen. Dus denken we hem zo’n vijf jaar te houden.”

Door: Nationale Transportgids

03 mei '24 (12:30)

Meeste vervoerders kunnen nog zonder controle Verenigd Koninkrijk in

Het overgrote deel van de vrachtwagens met bloemen, planten, vlees, vis en zuivel kan ook deze week gewoon nog zonder problemen naar het Verenigd Koninkrijk. Slechts enkele chauffeurs worden eruit gepikt voor een fysieke controle van hun lading, zeggen Nederlandse exporteurs en transporteurs. Dat zou sinds dinsdag wel verplicht zijn voor vrachtwagens met deze ladingen.

03 mei '24 (12:00)

Hermes zet studenten in als buschauffeur

Ov-bedrijf Hermes leidt studenten op tot buschauffeur om de personeelstekorten aan te pakken. Een wervingsactie in de regio Eindhoven heeft zestig student-chauffeurs opgeleverd, maakt het bedrijf vrijdag bekend.

03 mei '24 ( 7:44)

Deel N468 paar dagen gedeeltelijk afgesloten

Provincie Zuid-Holland gaat het asfalt op de N468 vervangen. Vanwege de werkzaamheden is deze weg van woensdag 8 mei tot en met zaterdag 11 mei 2024 gedeeltelijk afgesloten. Daarover bericht Provincie Zuid-Holland.

03 mei '24 ( 6:00)

Rover niet blij met komende staking bij Arriva in Twente

Reizigersorganisatie Rover is niet blij met de staking van de buschauffeurs in Twente. Ze noemt het "buitenproportioneel" en "betreurt het dat de reiziger overlast gaat ervaren van een conflict waarvan hij geen deel uitmaakt".

02 mei '24 (13:45)

Meest vervuilende bestelauto's na 1 januari geweerd in Rotterdam

Vanaf 1 januari 2025 is het voor bestelvoertuigen die niet in de hoogste emissieklassen Euro 5 of 6 zitten, niet meer mogelijk om grote delen van Rotterdam aan te doen. In de jaren daarna gaan in stappen ook Euro 5 en Euro 6 in de ban. Vanaf begin 2028 moet alle bestelmobiliteit in deze delen van Rotterdam uitstootvrij zijn.

02 mei '24 ( 8:45)

Volgens onderzoek opnieuw meer verzekeringen voor e-bikes afgesloten

Eigenaren van elektrische fietsen verzekeren hun fiets vaker, meldt marktonderzoeksbureau Multiscope na onderzoek onder ruim 5500 Nederlanders. In 2023 sloten fietseigenaren voor 621 miljoen euro aan verzekeringen af. Dat is 71 miljoen euro meer dan het jaar daarvoor.

01 mei '24 (21:45)

Verkeersapp Flitsmeister gaat geld vragen voor tot dusver gratis functies

Een aantal nu nog gratis functies van de verkeersapp Flitsmeister is vanaf volgende week alleen te gebruiken met de betaalde versie. Het gaat onder meer om Apple CarPlay en Android Auto, waarmee Flitsmeister ook via het scherm in het dashboard van een auto te gebruiken is.

01 mei '24 (18:30)

Fietser overleden na aanrijding door auto bij Finkum

Een 88-jarige man is woensdagmiddag om het leven gekomen in het Friese Finkum, nadat hij op de fiets door een auto was aangereden. Het slachtoffer komt uit de gemeente Leeuwarden, waar Finkum toe behoort, meldt de politie.

01 mei '24 (14:45)

Vanavond code geel in Limburg vanwege onweer

In Limburg geldt woensdagavond vanaf 18.00 uur code geel omdat er kans is op onweersbuien, meldt het KNMI. De verwachte buien kunnen gepaard gaan met windstoten en hagel.

01 mei '24 (11:30)

Premies autoverzekeringen dit jaar flink gestegen

De premies voor autoverzekeringen zijn in het eerste kwartaal van 2024 met 8,2 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar. Gemiddeld betaalt een autobezitter die in het eerste kwartaal van 2024 een autoverzekering afsloot 862 euro per jaar aan premie. In 2023 was dat nog 797 euro, heeft Autoverzekering.nl uitgezocht.