Normal_melktrans_scania-2-pers-2020

Melktrans, met een vestiging in Zeeland en een standplaats in Sint-Hubert en Zeeland, rijdt sinds kort met een Scania G410 4x2 trekker op LNG in de rijdende melkontvangst (RMO). De truck wordt in twee shifts 24/7 ingezet. Dit meldt Scania.

“Het is voor het eerst dat wij een Scania kopen,” vertelt directeur en mede-eigenaar van Melktrans Remco Huibers. “Wat bij de aanschaf meespeelde, is dat we niet de eerste zijn die met een LNG Scania in de RMO zitten. Een paar collega’s rijden er al mee en zijn daar positief over. Verder speelde mee dat één merk afviel op actieradius en de cabinemogelijkheden en het andere merk eigenlijk niet in beeld was. De Scania paste goed in ons plaatje omdat de actieradius ruim voldoet binnen ons schema én de G cabine in slaapuitvoering met een normale dakhoogte enerzijds licht en compact genoeg is en toch genoeg ruimte biedt aan de chauffeurs.”

Specificaties

De 36 kuubs RMO-trailer heeft twee sturende assen. “Eigenlijk is dat een machine op zich. We hebben zelfs geen hydrauliek op de trekker meer nodig want de pomp op de RMO werkt elektrisch. Wat we wel hebben, is een doorkoppeling voor de camera achterop en uiteraard hebben trekker en trailer voldoende extra licht aan de zijkant. Want wij rijden net zoveel ’s nachts als overdag. Verder hebben we ACC op de trekker gekocht en een zogenaamde P40 bumper. Die steekt 40 millimeter meer naar voren dan de standaardversie en biedt zo bij eventuele kleine aanrijdingen net meer bescherming aan de radiator en de intercooler. Wij zien dat als voorzorgsmaatregel want op die boerenerven is een ongelukje zo gebeurd.”  

Door: Nationale Transportgids