Mercedes roept auto's terug in Nederland voor probleem eCall
16 februari 2021 om 11:02
< 1 min lezen

Mercedes roept auto’s terug in Nederland voor probleem eCall

Mercedes-Benz roept ook in Nederland personenauto's terug vanwege een mogelijk probleem met eCall, het automatische noodoproepsysteem. Het mankement zit in wagens van de modeljaren 2017 tot 2020. Om hoeveel auto's het in Nederland gaat, is onduidelijk.

Door het mankement is het “in zeldzame gevallen” mogelijk dat bij een ongeluk de noodoproep via eCall niet beschikbaar is of dat hulpdiensten naar de verkeerde locatie worden gestuurd.

Mercedes probeert het euvel in eerste instantie met een automatische software-update verhelpen. “In sommige gevallen lukt dat niet, als een auto bijvoorbeeld in een parkeergarage staat”, zegt een woordvoerster. Die eigenaren krijgen bericht van de autobouwer. De reparatie duurt in de garage ongeveer een half uur.

Auto’s uit 2017-2020

De terugroepactie heeft betrekking op verschillende modellen van de bouwjaren 2017-2020, onder meer CLA, GLA, GLE, GLS, S-klasse en E-klasse. In de Verenigde Staten heeft Mercedes ruim een miljoen voertuigen teruggeroepen.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van wegtransport
    • Wegtransport

    Heinenoordtunnel vanwege stroomstoring afgesloten voor verkeer

    Gisteren om 15:16
    • Wegtransport

    Focusflitser omgewaaid: meerdere flitsers tijdelijk uitgeschakeld

    Gisteren om 14:58

Aankomende evenementen

18 Sep
Raildagen 2025
  • Landelijk
19 Sep
Career Experience voor de luchtvaart- & reisindustrie
  • Zuid-Holland
01 Oct
Scheepsmotoren Event 2025: De toekomst van scheepsaandrijving
  • Zuid-Holland