Amsterdamse vervoerder GVB neemt afscheid van X als communicatiekanaal
9 april 2024 om 10:00
< 1 min lezen

Amsterdamse vervoerder GVB neemt afscheid van X als communicatiekanaal

GVB stopt met X als communicatiekanaal. Dat meldt de Amsterdamse vervoerder dinsdag. Aanleiding is "de aanhoudende, veelal anonieme stroom aan haatdragende uitingen en het gebrek aan toezicht daarop door de eigenaar".

GVB, dat het openbaar vervoer in en rond Amsterdam verzorgt, gaat voortaan eigen middelen als de website en de GVB-reisapp Gappie inzetten om reizigers te informeren. Het openbaarvervoerbedrijf blijft daarnaast Facebook, LinkedIn en Instagram gebruiken. Het individuele contact met reizigers verloopt via onder meer WhatsApp en e-mail.

Maatschappelijke waarden

“Het socialmediakanaal X is in de afgelopen jaren erg veranderd”, schrijft GVB. “Wat begon als een platform voor dialoog en de uitwisseling van kennis is op dit moment een vrijplaats voor haatdragende en polariserende uitingen. Dit strookt niet met onze maatschappelijke waarden als organisatie.”

De vervoerder omarmt naar eigen zeggen het interne en externe maatschappelijk debat. “Wij zijn een afspiegeling van de maatschappij en vinden het belangrijk dat iedereen zich bij ons welkom, veilig en gewaardeerd voelt.”

Relevante artikelen

Alles van wegtransport
    • Wegtransport

    PostNL zet in op 3600 pakketautomaten en 4 miljard omzet in 2028

    Gisteren om 09:25
    • Wegtransport

    Verkeerstellingen langs kanaal Almelo-De Haandrik

    16 september 2025 om 16:53

Aankomende evenementen

18 Sep
Raildagen 2025
  • Landelijk
19 Sep
Career Experience voor de luchtvaart- & reisindustrie
  • Zuid-Holland
01 Oct
Scheepsmotoren Event 2025: De toekomst van scheepsaandrijving
  • Zuid-Holland