Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add

Al jaren een begrip

Door Sloof Logistiek en Warehousing
schedule 4 min
In 1946 is A.J. Sloof Transport opgericht. Arie Jacob Sloof is begonnen met een A-Ford als regionale bodedienst. Heiltje Sloof van den Burg verzorgde de administratie en de planning. Al snel werd de bodedienst uitgebreid met het vervoer van tuinbouwproducten van telers naar de groente- en fruitveiling in Barendrecht en de groothandelsmarkten in Rotterdam en Den Haag. 

n 1957 werd een nieuwe Chevrolet aangeschaft en daarmee werd de groei van het bedrijf ingezet. De eerste diesel werd enige jaren later aangeschaft. In die tijd speelden de brandstofprijzen ook al een belangrijke rol en mede door de stijging van de benzineprijzen werd dieselmotoren,-ondanks de hogere prijs- lonend. Binnen een korte tijd werd het wagenpark uitgebreid naar 3 trucks.

De huidige directeur op de Chevrolet uit 1957

De huidige directeur (Piet) is na zijn opleiding in het bedrijf gekomen. Onderaan begonnen als bijrijder en later chauffeur is Piet letterlijk opgegroeid in- en met het bedrijf. In 1983 is hij, na een aantal jaren op de vrachtauto, op kantoor gaan werken. Ook die kant van het bedrijf heeft hij in de praktijk leren kennen.
Piet heeft in 1993 de leiding van het bedrijf op zich genomen. Onder zijn leiding is door groei Sloof Transport verschillende malen verhuisd en sinds 2009 gevestigd in Zwijndrecht. Per die datum is ook de naam gewijzigd in Sloof Logistiek en Warehousing. Het wagenpark beslaat nu 10 trucks. Naast nationaal wordt ook internationaal gereden. Bestemmingslanden zijn o.a. Italie, Duitsland, Belgie, Frankrijk, Spanje en Zwitserland.

Inmiddels is de 3e generatie ook toegetreden tot het bedrijf. Zonen Roy en Mike zijn ook werkzaam in het bedrijf. Daarmee wordt de traditie van het familiebedrijf voortgezet. Een traditie die gekenmerkt wordt door een optimale uitvoering van onze dienstverlening. Samen met alle medewerkers staan wij garant voor een goed transport en een vakkundige behandeling van uw goederen.

Door Sloof Logistiek en Warehousing
Merwedeweg 8, 3336 LG, Zwijndrecht
01 juni '23 (13:35)

Ad Dollevoet BV neemt vijf nieuwe trekkers in gebruik

Eind september heeft Ad Dollevoet B.V. wederom een mooie aanschaf gedaan van 5 nieuwe DAF XG trekkers.

14 maart '23 (16:04)

Diensten van TransportPartner

De diensten van TransportPartner variëren in verschillende categorieën. Als bemiddelaar in het transport zorgen wij ervoor dat je volledig ontzorgd wordt. Met meer dan 15 jaar ervaring in de transportwereld, weten wij precies hoe wij jouw transport optimaal kunnen laten verlopen. Door onze veelzijdige diensten kunnen wij ervoor zorgen dat je op jouw gebied geholpen kan worden. De diensten van TransportPartner kunnen we onderverdelen in drie verschillende categorieën, namelijk: 

    Voor alle vragen over transport hebben wij het juiste antwoord. In dit artikel vind je een overzicht van de diensten van TransportPartner en wat wij te bieden hebben binnen deze categorieën. 

    14 maart '23 (16:04)

    Samenwerken met TransportPartner

    Samenwerken met TransportPartner betekent makkelijk en snel jouw zendingen versturen. Wij zijn een transportbedrijf, ontstaan uit een samenwerking van vier professionals. Met meer dan 15 jaar ervaring zorgen wij er gegarandeerd voor dat jouw transport goed en snel wordt verzonden en afgeleverd. Samenwerken met TransportPartner brengt een groot en ruim netwerk met zich mee. Hierdoor vinden wij altijd de gepaste oplossing, ook als je bijvoorbeeld bijzondere vracht wilt transporteren. Niks is te complex voor ons. Wij zorgen voor betrouwbaar en snel transport. De transportsector kent helaas obstakels. Samenwerken met TransportPartner zorgt ervoor dat jij altijd de juiste optie kiest. Wij bieden transportoplossingen binnen de volgende categorieën: Vracht, Koerierdiensten en Maatwerk & Expertise. Bij TransportPartner vinden wij het belangrijk om duidelijk te communiceren en het nakomen van afspraken. Daarnaast staan wij voor kwaliteit. Alle transporteurs moeten een onderzoek invullen waardoor hun kwaliteit getest wordt. Wij regelen jouw transportzaken en jij focust je op de kernactiviteiten van jouw bedrijf. Het logistieke gedeelte ligt in onze handen. Wij streven altijd naar optimale klanttevredenheid. Doordat wij zelf geen transport uitvoeren, kunnen wij ons compleet focussen op jouw logistiek.

    07 maart '23 (15:14)

    Wat is een tankpas en wat zijn de voordelen?

    Een tankpas werkt heel simpel en efficiënt. Het is een pas die geregistreerd staat op de naam van jouw bedrijf. Je werknemers kunnen met deze pas tanken. Na het tanken betaal je niet met een creditcard of bankpas, maar met je tankpas. Aan het eind van de afgesproken periode ontvang je een factuur van alles wat er met die pas getankt is. Een pas is voordelig en brengt voordelen voor zowel werknemers als werkgevers. Vaak kan een tankpas gebruikt worden door heel Nederland bij elk soort tankstation. De werknemer hoeft niet meer te betalen. Het bedrijf krijgt een volledig overzicht per (afgesproken) periode. Wel zijn er veel verschillende soorten tankpassen. Het is wel belangrijk om goed uit te zoeken welke pas het best bij jouw bedrijf past. Er zijn passen die alleen maar bij bepaalde tankstations gebruikt kunnen worden.

    02 februari '23 (13:57)

    Elektrische auto: de voordelen op een rij

    Overweeg je over te stappen op een elektrische auto? Je bent niet de enige. De elektrische auto is nog altijd bezig aan een stevige opmars. Uit blijkt dat de verkoop van elektrische auto’s afgelopen jaar steeg met meer dan 6%* ten opzichte van 2021. Daarmee ontdekken steeds meer mensen de voordelen van elektrisch rijden. Welke voordelen dat zijn? We zetten ze voor je op een rij.

    31 januari '23 (14:21)

    Nationaal en internationaal transport

    Nationaal transport is een cruciale schakel in het distributieproces van goederen binnen het land. Of het nu gaat om de vervoer van dagelijkse boodschappen naar supermarkten of de levering van grote machines naar bouwplaatsen, zonder nationaal transport zou onze economie niet functioneren. Er zijn verschillende manieren om goederen binnen de landsgrenzen te vervoeren, waaronder vrachtwagens, treinen, boten en zelfs vliegtuigen.

    23 januari '23 (12:16)

    De voordelen van koeriersdiensten tijdens de wintermaanden

    Koeriersdiensten, zoals , zijn een vitaal onderdeel van veel bedrijven, en zij moeten erop kunnen vertrouwen dat hun dienstverleners het hele jaar door een hoog serviceniveau handhaven. Dit geldt vooral in de wintermaanden, wanneer de weersomstandigheden het voor koeriers moeilijk kunnen maken om hun leveringen te voltooien. Gelukkig zijn er een aantal koeriersbedrijven die gedurende de wintermaanden een hoog serviceniveau handhaven. Deze bedrijven gebruiken verschillende methoden om ervoor te zorgen dat hun chauffeurs hun pakketten veilig en efficiënt kunnen afleveren, zelfs in de meest uitdagende omstandigheden. Daardoor kunnen bedrijven er zeker van zijn dat aan hun koeriersbehoeften zal worden voldaan, wat het weer ook brengt.

    23 januari '23 (11:55)

    Uw producten naar Duitsland transporteren?

    Wilt u uw producten naar Duitsland transporteren? Kies dan voor een bedrijf dat is gespecialiseerd in . Er zijn verschillende bedrijven die voor u het transport naar Duitsland kunnen verzorgen. Zij bieden diverse soorten transport aan naar het buitenland. Daarnaast bepaalt u de frequentie van het transport. Transport kan voor diverse branches worden verzorgd. Duitsland is dan ook veruit de grootste handelspartner van Nederland. Voor zowel export als import.

    17 januari '23 (13:41)

    Transportbedrijf optimaliseren in 2023? Zo doe je dat!

    Het beheren van een transportbedrijf is niet altijd makkelijk. Je moet als ondernemer namelijk een hoop ballen hoog houden om ervoor te zorgen dat alles goed blijft verlopen. Het kan dan ook moeilijk zijn om het overzicht te houden. Toch is het belangrijk om de touwtjes goed in handen te handen. Het kan namelijk vervelende gevolgen hebben als er dingen mis gaan. Dit zorgt voor ontevreden klanten en dat wil je natuurlijk voorkomen. Gelukkig zijn er genoeg dingen die kunt doen om meer inzicht te krijgen in jouw transportbedrijf. In deze blog zetten we een aantal tips op een rijtje.

    28 oktober '22 ( 9:00)

    Besteed je backoffice uit en bespaar veel tijd

    Heb jij weinig tijd of weinig ervaring met je backoffice? Dan willen wij je graag helpen met het onderhouden van je backoffice. Een goed georganiseerde backoffice is essentieel voor de fundering en groei van elke uitzendonderneming. De backoffice omvat alle administratieve, financiële en juridische zaken aan de “achterkant” (back) van je bedrijf. Denk hierbij aan lonen van werknemers en facturatie aan klanten; tijdrovende en zeer secure werkzaamheden. Door het, zorg je ervoor dat je backoffice altijd op orde is en dat je heel veel tijd over hebt om je te concentreren op je eigen business.