Samenwerkingsverband KLM-BCG verwelkomt Singapore Airlines als nieuwe klant
20 september 2024 om 10:48
< 1 min lezen

Samenwerkingsverband KLM-BCG verwelkomt Singapore Airlines als nieuwe klant

KLM en Boston Consulting Group (BCG) hebben aangekondigd dat Singapore Airlines gebruik gaat maken van Pathfinder. Dit is een van de op artificial intelligence (AI) gebaseerde tools die KLM en BCG hebben ontwikkeld in het kader van hun partnerschap om de digitale luchtvaartoperaties wereldwijd te verbeteren. Dat meldt KLM.

Pathfinder is een aanpasbare en geavanceerde oplossing. Deze is gebaseerd op kunstmatige intelligentie, machine learning en geavanceerde optimalisatie. Door de oplossing voor intelligente vliegtuigtoewijzingsoptimalisatie, die is afgestemd op de behoeften van SIA, kunnen luchtvaartmaatschappijen hun operationele veerkracht versterken, de punctualiteit verbeteren en het materieel efficiënter benutten.

Digitale transformatie

Maarten Stienen (KLM) en Dirk-Maarten Molenaar (BCG): ‘Naarmate de behoeften van luchtvaartmaatschappijen zich ontwikkelen, kijken we uit naar verdere samenwerking met topmaatschappijen wereldwijd om hun digitale transformatie in operaties te ondersteunen. We kijken uit naar de samenwerking met Singapore Airlines.’

Door: Nationale Transportgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van luchtvaart
    • Luchtvaart

    Vanaf donderdag kans op storm, zeer zware windstoten en regen

    Gisteren om 13:56
    • Luchtvaart

    Meer reizigers voor Schiphol in september

    20 oktober 2025 om 14:45

Aankomende evenementen

02 Nov
Maritime Awards Gala
  • Zuid-Holland
03 Nov
ICT&Logistiek
  • Utrecht