Samenwerkingsverband KLM-BCG verwelkomt Singapore Airlines als nieuwe klant
20 september 2024 om 06:48
< 1 min lezen

Samenwerkingsverband KLM-BCG verwelkomt Singapore Airlines als nieuwe klant

KLM en Boston Consulting Group (BCG) hebben aangekondigd dat Singapore Airlines gebruik gaat maken van Pathfinder. Dit is een van de op artificial intelligence (AI) gebaseerde tools die KLM en BCG hebben ontwikkeld in het kader van hun partnerschap om de digitale luchtvaartoperaties wereldwijd te verbeteren. Dat meldt KLM.

Pathfinder is een aanpasbare en geavanceerde oplossing. Deze is gebaseerd op kunstmatige intelligentie, machine learning en geavanceerde optimalisatie. Door de oplossing voor intelligente vliegtuigtoewijzingsoptimalisatie, die is afgestemd op de behoeften van SIA, kunnen luchtvaartmaatschappijen hun operationele veerkracht versterken, de punctualiteit verbeteren en het materieel efficiënter benutten.

Digitale transformatie

Maarten Stienen (KLM) en Dirk-Maarten Molenaar (BCG): ‘Naarmate de behoeften van luchtvaartmaatschappijen zich ontwikkelen, kijken we uit naar verdere samenwerking met topmaatschappijen wereldwijd om hun digitale transformatie in operaties te ondersteunen. We kijken uit naar de samenwerking met Singapore Airlines.’

Door: Nationale Transportgids / Richard Heeres

Relevante artikelen

Alles van luchtvaart
    • Luchtvaart

    KLM: nieuwe vliegbelasting maakt Nederland duurste EU-land

    Vandaag om 09:21
    • Luchtvaart

    Tientallen grondmedewerkers KLM leggen werk neer op Schiphol

    Vandaag om 09:17

Aankomende evenementen

18 Sep
Raildagen 2025
  • Landelijk
19 Sep
Career Experience voor de luchtvaart- & reisindustrie
  • Zuid-Holland
01 Oct
Scheepsmotoren Event 2025: De toekomst van scheepsaandrijving
  • Zuid-Holland