Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Besteed je backoffice uit en bespaar veel tijd

Door Redactie Nationale Transportgids
schedule 10 min
location_on [xx]km
Uitbesteden

Heb jij weinig tijd of weinig ervaring met je backoffice? Dan willen wij je graag helpen met het onderhouden van je backoffice. Een goed georganiseerde backoffice is essentieel voor de fundering en groei van elke uitzendonderneming. De backoffice omvat alle administratieve, financiële en juridische zaken aan de “achterkant” (back) van je bedrijf. Denk hierbij aan lonen van werknemers en facturatie aan klanten; tijdrovende en zeer secure werkzaamheden. Door het uitbesteden van je backoffice aan Easyworx, zorg je ervoor dat je backoffice altijd op orde is en dat je heel veel tijd over hebt om je te concentreren op je eigen business. 

 

Wat houdt het uitbesteden van je backoffice in? 
Door het uitbesteden van je backoffice worden samen met alle administratieve en financiële processen ook het juridisch werkgeverschap van je overgenomen. Het complete juridisch werkgeverschap tot en met het debiteurenrisico worden volledig gedragen op de schouders van je backoffice partner. In onderstaand rijtje staan alle punten die wij van jou zullen overnemen, om jouw werk makkelijker te maken:

- Salarisadministratie
- Ziekteverzuim
- De loonaangifte bij de Belastingdienst
- Contractbeheer
- Uitbetalingen van ziektegeld worden geregeld.

Je backoffice uit te besteden kan verschillende redenen hebben, maar één ding is zeker, door je backoffice uit te besteden aan ons heb jij meer tijd over voor andere belangrijke zaken!

Voordelen backoffice uitbesteden?
Wij krijgen regelmatig te horen dat onze klanten zeer tevreden zijn met onze backoffice service en ondersteuning. Door ons professionele team en keihard werk, zorgen wij ervoor dat alle onderdelen altijd klaar staan, zodat u hier geheel niet meer naar hoeft om te kijken. Onderstaand staan de voordelen van het uitbesteden van de backoffice voor uitzendbureaus:

- Meer tijd voor andere zaken
- De backoffice is altijd op orde
- Voldoe altijd aan de wet en regelgeving

Zelf behoud je wel de verantwoordelijkheid en het eerste contact met je eigen werknemers, maar ook zij zullen profiteren op deze manier. Je werknemers krijgen altijd stipt op tijd hun verloning en worden doorbetaald bij ziekte.

 

Wat zijn de kosten van je backoffice uitbesteden?
Het uitbesteden van je backoffice kan als een dure oplossing klinken. Echter zul je op termijn voordeliger uit zijn. Naast dat je niet zelf kostbare tijd en aandacht hoeft te besteden aan de backoffice, loop je zelf ook geen risico’s op financiële boetes en risico’s. Als de backoffice niet goed op orde hebt, kan het een aardige klus worden om alles weer duidelijk te krijgen. Zonde van de tijd. Naast tijd bespaar je met onze backoffice ook op:

·       Backoffice software en licenties voor je salarisadministratie en personeelsadministratie

·       Personeelskosten administratieve afdeling

·       Premies, pensioenen, verzekeringen en verplichte certificering

·       Kosten debiteurenbeheer en ziekteverzuim

Overstappen van backoffice
Het is belangrijk om met regelmaat te evalueren waar jouw onderneming op dit moment staat en waar je graag naartoe wil groeien. Heb jij momenteel een backoffice waar je niet tevreden mee bent of vind je onze aanpak beter dan je huidige backoffice partner. Kijk dan even op 

 

29 november '23 (13:36)

5 tips voor het kopen van uw elektrische roldeur.

U staat op het punt om een elektrische roldeur aan te schaffen. Maar welke leverancier is betrouwbaar? En hoe voorkomt u een miskoop? Bij uw zoektocht naar de juiste deur komt u allerlei mogelijkheden en opties tegen. Wij helpen u graag op weg met deze tips.

21 november '23 (14:24)

Een koeriersdienst inschakelen? Hierop moet je letten

Van het verhuizen van je inboedel naar een andere woning tot het grootschalig transport van goederen in functie van je bedrijf, een goede koeriersdienst is in verschillende situaties een uitkomst. Natuurlijk wil dat niet zeggen dat je zomaar op de eerste de beste koeriersdienst moet vertrouwen als je spullen wilt vervoeren. Hieronder vind je enkele handige tips om de juiste keuze te maken.

19 oktober '23 (15:44)

De voordelen van met een huurauto op vakantie

Wil je graag met de auto op vakantie, maar beschik je niet over een dusdanige kwalitatieve auto, dat een nieuwe auto kopen eigenlijk de enige optie is om veilig naar bijvoorbeeld het zuiden van Spanje te kunnen rijden? Gelukkig zijn er tegenwoordig veel meer opties en hoef je dus niet direct een kapitaal uit te geven omdat je een nieuwe auto nodig hebt. Zo behoort het huren van een auto tot de mogelijkheden, maar kun je er ook gewoon voor kiezen om met het vliegtuig naar je bestemming te vliegen om daar vervolgens op het vliegveld je gehuurde auto in te laden en direct te kunnen vertrekken. Het huren van een auto doe je bijvoorbeeld gemakkelijk en snel online bij Easyterra. Easyterra is actief in meerdere landen en staat garant voor service, kwaliteit en altijd de beste prijs. Omdat lang niet iedereen de voordelen van een vakantie met de auto ziet en zich vooral druk maakt om de vaak meer dan 10 uur die je moet rijden, hebben wij de voordelen voor je op een rijtje gezet.

16 oktober '23 ( 9:51)

Urenregistratie- en personeelsplanning voor de transport

De transportsector draait om precisie, snelheid en flexibiliteit. Hiervoor is een strakke en tegelijktijdig flexibele personeelsplanning nodig. Het slim inzetten van middelen en personeel is cruciaal voor het behalen van deadlines, het minimaliseren van stilstand en het optimaliseren van de winstgevendheid. In dit artikel ontdek personeelsplanning software niet alleen werkuren bijhoudt, maar een bijzonder grote rol speelt in de bedrijfsprocessen van de transportwereld.

14 augustus '23 (15:18)

Dit moet je weten als je een auto of autotransporter gaat huren

Als je een auto, bestelbus of autotransporter wilt huren, dan lees je hieronder waar je op moet letten. Ook wordt uitgelegd wat er anders is aan het rijden met een autotransporter.

01 juni '23 (13:35)

Ad Dollevoet BV neemt vijf nieuwe trekkers in gebruik

Eind september heeft Ad Dollevoet B.V. wederom een mooie aanschaf gedaan van 5 nieuwe DAF XG trekkers.

14 maart '23 (16:04)

Diensten van TransportPartner

De diensten van TransportPartner variëren in verschillende categorieën. Als bemiddelaar in het transport zorgen wij ervoor dat je volledig ontzorgd wordt. Met meer dan 15 jaar ervaring in de transportwereld, weten wij precies hoe wij jouw transport optimaal kunnen laten verlopen. Door onze veelzijdige diensten kunnen wij ervoor zorgen dat je op jouw gebied geholpen kan worden. De diensten van TransportPartner kunnen we onderverdelen in drie verschillende categorieën, namelijk: 

    Voor alle vragen over transport hebben wij het juiste antwoord. In dit artikel vind je een overzicht van de diensten van TransportPartner en wat wij te bieden hebben binnen deze categorieën. 

    14 maart '23 (16:04)

    Samenwerken met TransportPartner

    Samenwerken met TransportPartner betekent makkelijk en snel jouw zendingen versturen. Wij zijn een transportbedrijf, ontstaan uit een samenwerking van vier professionals. Met meer dan 15 jaar ervaring zorgen wij er gegarandeerd voor dat jouw transport goed en snel wordt verzonden en afgeleverd. Samenwerken met TransportPartner brengt een groot en ruim netwerk met zich mee. Hierdoor vinden wij altijd de gepaste oplossing, ook als je bijvoorbeeld bijzondere vracht wilt transporteren. Niks is te complex voor ons. Wij zorgen voor betrouwbaar en snel transport. De transportsector kent helaas obstakels. Samenwerken met TransportPartner zorgt ervoor dat jij altijd de juiste optie kiest. Wij bieden transportoplossingen binnen de volgende categorieën: Vracht, Koerierdiensten en Maatwerk & Expertise. Bij TransportPartner vinden wij het belangrijk om duidelijk te communiceren en het nakomen van afspraken. Daarnaast staan wij voor kwaliteit. Alle transporteurs moeten een onderzoek invullen waardoor hun kwaliteit getest wordt. Wij regelen jouw transportzaken en jij focust je op de kernactiviteiten van jouw bedrijf. Het logistieke gedeelte ligt in onze handen. Wij streven altijd naar optimale klanttevredenheid. Doordat wij zelf geen transport uitvoeren, kunnen wij ons compleet focussen op jouw logistiek.

    07 maart '23 (15:14)

    Wat is een tankpas en wat zijn de voordelen?

    Een tankpas werkt heel simpel en efficiënt. Het is een pas die geregistreerd staat op de naam van jouw bedrijf. Je werknemers kunnen met deze pas tanken. Na het tanken betaal je niet met een creditcard of bankpas, maar met je tankpas. Aan het eind van de afgesproken periode ontvang je een factuur van alles wat er met die pas getankt is. Een pas is voordelig en brengt voordelen voor zowel werknemers als werkgevers. Vaak kan een tankpas gebruikt worden door heel Nederland bij elk soort tankstation. De werknemer hoeft niet meer te betalen. Het bedrijf krijgt een volledig overzicht per (afgesproken) periode. Wel zijn er veel verschillende soorten tankpassen. Het is wel belangrijk om goed uit te zoeken welke pas het best bij jouw bedrijf past. Er zijn passen die alleen maar bij bepaalde tankstations gebruikt kunnen worden.