Reizigers kunnen geen claim indienen bij NS vanwege een technische storing
13 juni 2025 om 10:49
< 1 min lezen

Reizigers kunnen geen claim indienen bij NS vanwege een technische storing

De NS heeft op dit moment te maken met een technische storing, waardoor reizigers geen claim kunnen indienen. De spoorwegmaatschappij laat weten dat ze druk bezig zijn met een oplossing. Dat meldt Hart van Nederland.

Vanwege de stakingen van afgelopen week kunnen reizigers een claim indienen als hun reis niet door kon gaan. Er vielen de afgelopen weken veel treinreizen uit. Gedupeerde reizigers kunnen een verzoek indienen voor terugbetaling of compensatie van extra gemaakte kosten. Het systeem is vanwege drukte nu overbelast. Een woordvoerder van NS laat weten dat er wel heel veel claims binnenkwamen, ook van bots.

Oplossing

De NS werkt aan een oplossing en hoop deze na het weekend klaar te hebben. Op dit moment is het bij de klantenservice ook heel erg druk.

Claim indienen kan nog drie maanden na de reisdatum

Reizigers hoeven zich geen zorgen te maken over het feit dat ze hun geld mislopen. Volgens de NS is het drie maanden na de reisdatum nog mogelijk om een claim in te dienen.

Relevante artikelen

Alles van spoortransport
    • Spoortransport

    NS-top ontevreden over uitlatingen Arriva in strijd om Noordelijke Lijnen

    12 september 2025 om 16:08
    • Spoortransport

    Vrachtwagens domineren goederenvervoer, ondanks plannen voor meer gebruik van spoor en binnenvaart

    12 september 2025 om 16:00

Aankomende evenementen

18 Sep
Raildagen 2025
  • Landelijk
19 Sep
Career Experience voor de luchtvaart- & reisindustrie
  • Zuid-Holland
01 Oct
Scheepsmotoren Event 2025: De toekomst van scheepsaandrijving
  • Zuid-Holland