Reizigers kunnen geen claim indienen bij NS vanwege een technische storing
De NS heeft op dit moment te maken met een technische storing, waardoor reizigers geen claim kunnen indienen. De spoorwegmaatschappij laat weten dat ze druk bezig zijn met een oplossing. Dat meldt Hart van Nederland.
Vanwege de stakingen van afgelopen week kunnen reizigers een claim indienen als hun reis niet door kon gaan. Er vielen de afgelopen weken veel treinreizen uit. Gedupeerde reizigers kunnen een verzoek indienen voor terugbetaling of compensatie van extra gemaakte kosten. Het systeem is vanwege drukte nu overbelast. Een woordvoerder van NS laat weten dat er wel heel veel claims binnenkwamen, ook van bots.
Oplossing
De NS werkt aan een oplossing en hoop deze na het weekend klaar te hebben. Op dit moment is het bij de klantenservice ook heel erg druk.
Claim indienen kan nog drie maanden na de reisdatum
Reizigers hoeven zich geen zorgen te maken over het feit dat ze hun geld mislopen. Volgens de NS is het drie maanden na de reisdatum nog mogelijk om een claim in te dienen.