6 januari 2022 om 11:40
< 1 min lezen

NS halveert aantal loketten voor kaartverkoop

De NS gaat dit jaar het aantal vaste ticketservicebalies op stations terugbrengen van 36 naar 17. Daarvoor in de plaats zijn op sommige stations servicemedewerkers aanwezig in de stationshal en op het perron of krijgen reizigers op 251 stations ondersteuning op afstand via een servicezuil of hun eigen telefoon.

De vervoerder zegt daarmee tegemoet te komen aan de behoefte van de reiziger aan meer onlinedienstverlening. De NS wil in februari starten met het aanpassen van de services op de stations en verwacht daar een jaar voor nodig te hebben. De verkoop van treinkaartjes via de ticketbalies is de afgelopen 20 jaar sterk afgenomen tot onder de 20 procent van het totaal, de rest van de reizigers koopt het treinticket online.

250 banen weg

De plannen kosten 250 banen. Een deel van de servicemedewerkers heeft al gebruikgemaakt van een vertrekregeling of heeft een andere baan gevonden binnen of buiten de NS. Hierdoor kan iedereen die nu servicemedewerker is en heeft aangegeven te willen blijven, ook servicemedewerker bij de NS blijven, meldt de vervoerder.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van spoortransport
    • Spoortransport

    Station Susteren krijgt mogelijk nieuwe gedenkplaat

    31 oktober 2025 om 09:20
    • Spoortransport

    ProRail en TLN: rij door als je vaststaat tussen de slagbomen

    31 oktober 2025 om 08:50

Aankomende evenementen

02 Nov
Maritime Awards Gala
  • Zuid-Holland
03 Nov
ICT&Logistiek
  • Utrecht