Dierenwelzijn reden voor NS om samenwerking met Dolfinarium te beëindigen
De huidige samenwerking eindigt op 30 september. "Op zo’n moment heroverweeg je het aanbod opnieuw kritisch", zegt de NS. "We zijn met Bite Back in gesprek gegaan en op basis van die inzichten hebben we besloten dat het Dolfinarium niet meer in het aanbod past."
Bite Back meldt dat ook Kortingscode, Edad, Muys Reizen, Paulusma en Toonen Reizen de samenwerking stopzetten. Eerder besloten de ANWB, HEMA, en supermarktketens Spar en Lidl om geen kaarten meer voor het Dolfinarium te verkopen.
Bewustwording
"Door middel van e-mails, brieven en telefoongesprekken hebben we met verschillende bedrijven die kortingskaartjes, kortingscodes of reisjes aanbieden naar het Dolfinarium contact opgenomen", licht campagnecoördinator Raymond Olivers de nieuwe actie van Bite Back toe. "We zien gelukkig een steeds verdere toename van bewustwording rondom zee(zoog)dieren in gevangenschap.’’
Actiegroep
De actiegroep zegt eerst in gesprek te willen met de betrokken partijen, maar kondigt ook protesten aan bij zowel het Dolfinarium als samenwerkende bedrijven. Bite Back is onder meer tegen de ondermaatse verblijven van de dieren in het park. "Walrussen zoeken hun prooien meestal op 20 a 30 meter diepte, waar hun hele verblijf hier slechts enkele meters diep is", zegt de groep.
Het Dolfinarium was niet direct bereikbaar voor commentaar.
Door: ANP