RET eerste in Nederland met metrotunnelreclame
23 april 2021 om 16:34
< 1 min lezen

RET eerste in Nederland met metrotunnelreclame

Reizigers tussen metrostation Blaak en Beurs kunnen sinds deze week de eerste metrotunnelreclame in Nederland zien. Op de wanden van de metrotunnel tussen de stations zijn verticale led strips aangebracht die full motion beelden tonen die reizigers zien zodra de metro in volle vaart voorbijkomt. Door de snelheid van de metro lijkt het alsof je middenin een film zit zodra je uit het raampje kijkt. Dit meldt de RET.

Maurice Unck, algemeen directeur van de RET is trots op de primeur in de Rotterdamse metro:  “We zijn altijd bezig met manieren om iets toe te voegen aan de beleving van een bus-, tram- of metrorit en deze mooie innovatieve beelden passen daar perfect bij. In Europa gaan steden als Barcelona, Rome en Madrid ons voor en daarbuiten is deze vorm van adverteren van adtrackmedia bijvoorbeeld te zien in wereldsteden als Seoul en São Paolo. Daar kunnen we nu dus Rotterdam aan toevoegen!”

Technologie van de toekomst

Ken Bicknell, president en CEO van adtrackmedia: “We nodigen de Rotterdammers uit om te genieten van onze media terwijl ze met de metro rijden. De eerste adverteerders zijn Samsung en Fanta (Coca Cola) die via deze weg hun nieuwe producten aan metroreizigers tonen. De introductie van subway advertising in Nederland is zowel een showcase van moderne technologie als een toekomstvisie. Nu de technologie in Rotterdam werkt, zullen we snel verder uitbreiden binnen het RET-netwerk en dat hopen we ook elders in Nederland en Europa te doen.”

Door: Nationale Transportgids
Beeld: RET / E. Fecken

Relevante artikelen

Alles van spoortransport
    • Spoortransport

    Daan Zandbelt benoemd tot Spoorbouwmeester

    Vandaag om 09:45
    • Spoortransport

    Spoorwerkzaamheden tussen Hurdegaryp en Zuidhorn

    Gisteren om 14:53

Aankomende evenementen

02 Nov
Maritime Awards Gala
  • Zuid-Holland
03 Nov
ICT&Logistiek
  • Utrecht