Contract ProRail en BAM voor ombouw van emplacement Den Haag Centraal
14 juni 2022 om 10:29
< 1 min lezen

Contract ProRail en BAM voor ombouw van emplacement Den Haag Centraal

In opdracht van spoorwegbeheerder ProRail gaat BAM Infra Nederland het spooremplacement van station Den Haag Centraal ombouwen. Door dit emplacement te vernieuwen en anders in te richten kunnen over enkele jaren meer treinen rijden tussen Leiden, Den Haag en Rotterdam. In 2023 zal de ombouw van het emplacement starten. De oplevering is gepland in 2025. Dit meldt ProRail.

Het aantal reizigers en goederen per spoor stijgt snel. Om de steden in de Randstad ook in de toekomst duurzaam bereikbaar te houden is het noodzakelijk meer treinverkeer mogelijk te maken. Daartoe moet het spoor beter benut worden en is het nodig om het emplacement van Den Haag Centraal om te bouwen.

Station blijft open

Het station blijft tijdens de bouw open om de overlast zoveel mogelijk te beperken. Reizigers zullen echter wel wat merken van de verbouwing. Naast twee grote buitendienststellingen zijn er werkzaamheden op en voor de perrons en moeten zij langs bouwstromen naar het station.

Door: Nationale Transportgids / Richard Heeres
Afbeelding: Beeldbank NS

 

Relevante artikelen

Alles van spoortransport
    • Spoortransport

    ProRail: treinen Utrecht-Den Haag rijden deze middag weer normaal

    Vandaag om 14:40
    • Spoortransport

    Minder treinen tussen Utrecht en Den Haag om defecte bovenleiding

    Vandaag om 08:15

Aankomende evenementen

18 Sep
Raildagen 2025
  • Landelijk
19 Sep
Career Experience voor de luchtvaart- & reisindustrie
  • Zuid-Holland
01 Oct
Scheepsmotoren Event 2025: De toekomst van scheepsaandrijving
  • Zuid-Holland