Havens Zeeland en West-Brabant starten veiligheidscampagne
De campagne richt zich op alle medewerkers binnen de verschillende havens, van de werkvloer tot aan de directie, en speelt zich hoofdzakelijk online af. Social media worden gericht ingezet op basis van de fysieke locatie van de ontvanger: de havens. Iedereen die hier tijdens de campagneperiode z'n Facebook checkt komt de berichten tegen.
Signalen en risico's
De campagne maakt havenmedewerkers bewuster van signalen van criminaliteit en van de risico's om in zee te gaan met criminelen in ruil voor geld. Gedurende vier weken komen onder meer voorbeelden van te herkennen signalen, filmpjes met ervaringsverhalen en een korte quiz die meer over melden leert in de tijdlijn van havenmedewerkers voorbij.
Uiteindelijk heeft de campagne ook als doel om meer meldingen te genereren via bijvoorbeeld Meld Misdaad Anoniem. De campagne wordt offline ondersteund met postermateriaal bij bedrijven in de havens.
Programma Veilige Zeehavens
De campagne ‘Wat heb je aan 30.000 euro als daarna….’ is onderdeel van het programma Veilige Zeehavens waarin publiek/private partners samenwerken om criminaliteit in de havens te voorkomen, te herkennen en te melden.
Deelnemers zijn havenbedrijven North Sea Port en Port of Moerdijk, gemeenten Borsele, Vlissingen, Moerdijk en Terneuzen, Douane, Openbaar Ministerie, Politie, Koninklijke Marechaussee, ondersteund door Taskforce-RIEC Brabant-Zeeland. Meer informatie over het programma is te vinden op www.veiligezeehavens.nl
Door: Nationale Transportgids