Normal_tesla_auto

Mensen die een Tesla rijden zijn zeer ontevreden over de klantenservice van het bedrijf. Deze is slecht bereikbaar en laat klanten vervolgens een lange tijd in de wacht staan. Daarnaast zijn de auto-onderdelen die nodig zijn voor reparaties vaak niet op voorraad, ook als van te voren gemeld is om wat voor onderdelen de klacht gaat. Dit meldt Radar.

Op het Klachtencompas van de Consumentenbond en verscheidene fora klagen veel Teslarijders over de service (of het gebrek daaraan) vanuit Tesla.

Onderdelen

"Rijd je al een auto, dan word je niet geholpen", zegt Alain Timmers tegen Radar. Hij rijdt nu tien maanden in een Tesla Model S en is tevreden over de auto, maar niet over de klantenservice. Via een app kon hij een afspraak maken met een reparateur, maar toen hij vervolgens aankwam bij Tesla moest hij meerdere uren wachten en konden ze hem uiteindelijk niet helpen vanwege een onderdeel dat niet aanwezig was. Hetzelfde gebeurde toen hij een tweede keer langskwam voor reparatie.

Ook Ruud Visser ondervindt problemen met de klantenservice: "De bereikbaarheid is een drama van de bovenste plank. Telefoons lijken wel afgesloten." Hij heeft ook ervaring met onderdelen die niet aanwezig zijn als hij voor reparatie bij de garage komt. "De mensen zijn gewillig, maar als er geen onderdelen zijn kunnen zij niks doen", zegt hij.

De reactie van Tesla is te lezen op de website van Radar.

Door: Nationale Transportgids