Ruim 200 gedupeerden storing Eindhoven vragen hulp EUclaim
29 augustus 2024 om 09:00
< 1 min lezen

Ruim 200 gedupeerden storing Eindhoven vragen hulp EUclaim

Meer dan tweehonderd getroffen passagiers van de storing op Eindhoven Airport hebben woensdag advies ingewonnen bij claimorganisatie EUclaim. Volgens een woordvoerder stond de telefoon roodgloeiend, maar ligt het totale aantal gedupeerden veel hoger. De reizigers vroegen of ze recht hebben op compensatie, maar daarin moet EUclaim ze teleurstellen.

De luchtvaartmaatschappijen konden niets doen aan de storing en hoeven daardoor de kosten niet te compenseren, zegt de woordvoerder. “Maar ze hebben wel te allen tijde een zorgplicht naar hun passagiers. Dat betekent dat ze een vervangende vlucht moeten regelen en eten, drinken en indien nodig een hotelovernachting moeten vergoeden.” Passagiers kunnen die kosten volgens hem later declareren.

Softwarecode

De problemen waren het gevolg van een fout in een softwarecode voor toegang tot een belangrijk glasvezelnetwerk voor defensielocaties. Dit trof naast de Eindhovense luchthaven ook overheidsdiensten. Tientallen vluchten werden geannuleerd.

Relevante artikelen

Alles van luchtvaart
    • Luchtvaart

    KLM: verhoging vliegbelasting leidt tot meer uitwijk naar buitenlandse luchthavens

    Vandaag om 08:00
    • Luchtvaart

    KLM: grondpersoneel werkt weer, wel vertragingen komende dagen

    Gisteren om 15:08

Aankomende evenementen

18 Sep
Raildagen 2025
  • Landelijk
19 Sep
Career Experience voor de luchtvaart- & reisindustrie
  • Zuid-Holland
01 Oct
Scheepsmotoren Event 2025: De toekomst van scheepsaandrijving
  • Zuid-Holland