Vertraging en personeelstekort zorgen voor chaos met koffers op Schiphol
1 juli 2022 om 10:32
< 1 min lezen

Vertraging en personeelstekort zorgen voor chaos met koffers op Schiphol

Een combinatie van personeelstekorten en vertraagde vluchten zorgt vrijdag voor problemen bij de bagageafhandeling op Schiphol. Het geduld van reizigers wordt danig op de proef gesteld omdat er op sommige momenten niet genoeg mensen zijn om vliegtuigen te lossen. Schiphol erkent dat reizigers soms lang op hun bagage moeten wachten. Om de drukte het hoofd te bieden is ook kantoorpersoneel ingezet. De luchthaven belooft er alles aan te doen om de problemen op te lossen.

Reizigers doen via verschillende kanalen hun beklag over de problemen, die onder andere in de nacht speelden. Een woordvoerster van de luchthaven legt uit dat als een vlucht vertraagd is er extra druk op de afhandelaars kan komen te staan, omdat dan meerdere vluchten tegelijk afgehandeld moeten worden. Dat zorgt ervoor dat sommige reizigers langer op hun bagage moeten wachten.

Nazenden

Reizigers die hun bagage kwijt zijn of niet wilden wachten op hun spullen, wordt aangeraden contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij. De verantwoordelijkheid voor het nazenden van bagage ligt doorgaans bij de maatschappijen en afhandelaars, aldus Schiphol.

Relevante artikelen

Alles van luchtvaart
    • Luchtvaart

    KLM: verhoging vliegbelasting leidt tot meer uitwijk naar buitenlandse luchthavens

    Vandaag om 08:00
    • Luchtvaart

    KLM: grondpersoneel werkt weer, wel vertragingen komende dagen

    Gisteren om 15:08

Aankomende evenementen

18 Sep
Raildagen 2025
  • Landelijk
19 Sep
Career Experience voor de luchtvaart- & reisindustrie
  • Zuid-Holland
01 Oct
Scheepsmotoren Event 2025: De toekomst van scheepsaandrijving
  • Zuid-Holland