KLM schrapt deze zomer tientallen vluchten

Geruchten
Volgens sommige geruchten zou Schiphol zo’n 30 procent van de vluchten kunnen annuleren. Of dit de werkelijkheid wordt moet nog blijken maar het staat vast dat sommige reizigers dit jaar thuis moeten blijven. Vooral omboekingen en regionale luchthavens worden ingezet om de vraag naar vluchten op peil te houden.
Lange wachttijden
Schiphol heeft volgens ingewijden zelfs een team klaarstaan om klanten telefonisch te helpen met hun annulering. Passagiers staan doorgaans veel langer in de rij dan voorheen. De problemen komen voort uit de bedrijfsvoering van Schiphol. Vele werknemers moeten onderbezet lange uren maken tegen een slecht loon. De problemen zijn vooral zichtbaar bij de handbagagecontroleurs en de beveiliging.
Internationale kritiek
Schiphol wordt door de internationale brancheorganisatie IATA op de vingers getikt. Zij betalen de luchthaven havengelden en krijgen hierdoor een lagere omzet. De organisatie heeft echter weinig geduld voor het mensonterende werk van het luchthavenpersoneel.
Door: Nationale Transportgids