Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add

KLM krijgt award voor beste luchtvaartmaatschappij voor passagiers

Door Redactie Nationale Transportgids
schedule 5 min
location_on [xx]km
KLM krijgt award voor beste luchtvaartmaatschappij voor passagiers
KLM heeft de APEX World Class Award 2022 toegekend gekregen. Deze award is de nieuwe en hoogste categorie die APEX wereldwijd toekent in de luchtvaart. Het betekent een bijzondere erkenning voor prestaties op thema’s als veiligheid, welzijn en duurzaamheid. Dit meldt KLM.

De afgelopen twintig maanden hebben geleid tot aanvullende waarden die klanten nadrukkelijk belangrijk vinden. Voor de totale klantervaring zijn de aandacht voor gezondheid en safety-well being sterk toegenomen, evenals het belang van een verantwoorde en duurzame manier van reizen. Met de World Class Award wil APEX (the Airline Passenger Experience Association) luchtvaartmaatschappijen daarom langs een nieuwe meetlat leggen op het gebied van passagiersbeleving, door middel van een meer uitgebreide en intensieve audit. Naast veiligheid, welzijn en duurzaamheid gaat het daarbij ook om hoge standaarden op het gebied van o.a. dienstverlening, comfort, catering en presentatie.

Veilig, duurzaam en comfortabel

"We zijn vereerd en trots om deze World Class Award in ontvangst te mogen nemen" zegt Boet Kreiken, Executive Vice President Customer Experience KLM. "De afgelopen twee jaar hebben we alles op alles gezet om al onze klanten zo veilig, duurzaam en comfortabel mogelijk te vervoeren. Van het begin van hun reis tot en met de aankomst op de plaats van bestemming. Dat passagiers dit op het hoogste niveau waarderen, maakt deze prijs bijzonder. Zij verwachten ook terecht van ons dat we dat zo duurzaam en groen mogelijk doen. Het is vooral een groot compliment aan al onze medewerkers, die zich in deze moeilijke periode met veel toewijding en passie zijn blijven inzetten. Deze erkenning is voor KLM’ers wereldwijd een stimulans om op deze weg door te gaan. Op naar duurzaam herstel."

Over APEX

APEX is de grootste internationale luchtvaartorganisatie als het gaat om passagiersbeleving van luchtvaartmaatschappijen, en heeft zich op dat gebied ontwikkeld tot een gerenommeerde onderzoeks- en beoordelingsorganisatie. De World Class Award wordt dit jaar voor de eerste keer toegekend aan zeven luchtvaartmaatschappijen. Naast KLM zijn dat Singapore Airlines, Japan Airlines, Emirates, Saudia, Qatar Airways en Turkish Airlines.

Door: Nationale Transportgids
Beeld: KLM

26 juli '24 ( 7:42)

KLM en ZeroAvia gaan voor emissievrije demonstratievlucht op vloeibare waterstof

Woensdag 24 juli 2024 hebben KLM en ZeroAvia bekendgemaakt dat ze werken aan een demonstratievlucht met ZeroAvia's ZA2000 emissievrije waterstofmotoren voor grote regionale turbopropvliegtuigen. Dat meldt KLM.

25 juli '24 (10:45)

KLM wil kosten verder terugdringen

KLM wil de kosten de komende tijd verder terugdringen. Dat zeggen topvrouw Marjan Rintel en financieel topman Bas Brouns in een toelichting op de kwartaalresultaten van de luchtvaartmaatschappij. De omzet en operationele winst stegen in de maanden april tot en met juni weliswaar, toch zijn de kosten nog altijd hoog. "Daarmee vinden wij dat de resultaten tegenvallen en dus trekken we de broekriem aan", stelt Rintel.

25 juli '24 (10:00)

Air France-KLM verwacht 10 miljoen euro schade door computerstoring

Air France-KLM verwacht een schadepost van rond de 10 miljoen euro door de wereldwijde computerstoring van vorige week. Door die storing moest KLM vrijdag 75 retourvluchten annuleren op luchthaven Schiphol, met name van en naar Europese bestemmingen.

25 juli '24 ( 8:45)

Air France-KLM denkt 200 miljoen euro mis te lopen door Olympische Spelen

Air France-KLM verwacht tijdens de zomer rond de 200 miljoen euro mis te lopen door de Olympische Spelen. Dat is meer dan de 160 miljoen tot 180 miljoen euro waarvoor het luchthavenconcern begin deze maand waarschuwde. Veel reizigers lijken Parijs gedurende het sporttoernooi te mijden, gezien het aantal zomerboekingen dat achterblijft.

24 juli '24 ( 8:45)

Meer passagiers en meer winst voor easyJet

De Britse luchtvaartmaatschappij easyJet heeft in het afgelopen kwartaal meer winst geboekt. Ook stapten meer passagiers aan boord van de vliegtuigen van de budgetmaatschappij.

23 juli '24 (15:00)

Flink minder omzet luchtvrachtbedrijven Schiphol

Luchtvrachtbedrijven op Schiphol hebben hun omzet vorig jaar met 35 procent zien dalen vergeleken met een jaar eerder. Dat staat in de Internal Air Transport Association (IATA) Top-100, die Nieuwsblad Transport jaarlijks opstelt. Vorig jaar boekten de luchtvrachtbedrijven een omzet van 1,34 miljard euro, terwijl dat een jaar eerder nog ruim 2 miljard euro was. Reden voor de teruggelopen omzet is de scherpe daling van luchtvrachttarieven.

22 juli '24 (11:00)

Boetes voor luchtvaartmaatschappijen rond verkeerd gebruik slots

De luchtvaartmaatschappijen British Airways, easyJet, TUI Airlines en Vueling krijgen boetes van in totaal iets meer dan 1 miljoen euro voor het verkeerd gebruik van slots op Schiphol en Eindhoven Airport. De boetes worden opgelegd door de luchtvaartautoriteit van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT-Luchtvaartautoriteit).

19 juli '24 (13:45)

Ook vertraging op Eindhoven Airport door computerstoring

De drukte en vertraging op Eindhoven Airport als gevolg van de wereldwijde computerstoring lopen op. In de vertrekhal van het vliegveld staan volgens een woordvoerster lange rijen en veel inkomende en uitgaande vluchten hebben ruim een uur vertraging. "De situatie is onder controle, maar nog niet opgelost", klinkt het.

19 juli '24 (11:15)

Zeer grote drukte op Schiphol door computerstoring

Op Schiphol hebben passagiers veel last van de wereldwijde computerstoring, die onder meer de luchtvaart heeft getroffen. Volgens een ANP-verslaggever is het vooral druk in vertrekhal 3, met lange rijen, en wordt omgeroepen dat door de storing vluchten kunnen uitvallen of vertraging oplopen. De storing lijkt vooral vertrekkende vluchten te raken, want op de borden staat dat een aantal vertrekkende vluchten vertraging heeft.

19 juli '24 (11:00)

Inchecken Rotterdam The Hague Airport onmogelijk door storing

Rotterdam The Hague Airport ondervindt grote problemen door de wereldwijde computerstoring. Volgens een woordvoerder van de luchthaven is het op dit moment niet mogelijk voor de meeste passagiers om in te checken.