Medewerkers op Schiphol voorzien van nieuwe outfit

Zo'n 7500 medewerkers op Schiphol krijgen een nieuwe outfit. Van securitymedewerkers en floormanagers tot passenger assistants en bagagemedewerkers, vanaf volgende week draagt bijna iedereen de nieuwe bedrijfskleding van de luchthaven. Dankzij de bedrijfskleding zijn zij duidelijk zichtbaar en herkenbaar voor reizigers. Dit meldt Schiphol.

Schiphol wil de meest duurzame luchthaven ter wereld worden. Daarom is ook de nieuwe bedrijfskleding zoveel mogelijk duurzaam ontworpen en geproduceerd en met focus op ontwikkeling van circulariteit. Voor elke functie ontwikkelde Schiphol een eigen kledinglijn, passend bij de wensen van de dragers. Elke functie vraagt namelijk om andere eisen aan het draagcomfort. Ondanks de verschillen vormt de bedrijfskleding samen één geheel doordat het gebaseerd is op de kenmerken van Schiphol(-merkstijl). Bovendien zijn medewerkers goed herkenbaar voor reizigers door het Schiphol-logo op de achterkant van alle bovenkleding.

Gastvrijheid en toegankelijkheid

“De nieuwe bedrijfskleding straalt gastvrijheid, toegankelijkheid en waar nodig gezag uit. De kleding is in nauwe samenwerking met medewerkers ontwikkeld, om zo goed mogelijk aan te sluiten bij hun wensen. We vinden het belangrijk dat onze collega’s zich er comfortabel in voelen. We heten onze reizigers zo weer van harte welkom op de luchthaven in deze nieuwe kleding. Om ze veilig op weg te helpen, gastvrij te ontvangen en bovenal een goede reis te wensen”, aldus Heleen Kuijten-Koenen, Directeur Human Resources bij Amsterdam Airport Schiphol.

De nieuwe bedrijfskleding voor Schiphol wordt geleverd door ketenregisseur Wiltec. De kleding van securitymedewerkers wordt geleverd door Groenendijk Bedrijfskleding. Beide leveranciers zijn separaat verantwoordelijk voor het gehele proces van productie tot levering van de kleding.

Door: Nationale Transportgids
Beeld: Schiphol