KLM volgt Brussel: geld terug voor geannuleerde vlucht

Klanten van KLM wiens vlucht geannuleerd wordt krijgen niet meer automatisch een voucher, maar krijgen de mogelijkheid om hun geld terug te krijgen. KLM heeft besloten gehoor te geven aan het besluit van de Europese Commissie dat klanten een terugbetaling moeten kunnen krijgen als ze dat willen. Dit meldt Algemeen Dagblad.

Dit nieuwe beleid van KLM gaat niet met terugwerkende kracht in: klanten die al een voucher hebben gekregen, kunnen niet alsnog hun geld terugvragen. Wel belooft KLM dat deze vouchers aantrekkelijker gemaakt zullen worden, bijvoorbeeld door ze extra waarde te geven. Hier volgt nog een plan voor. De afgelopen weken gaf KLM, net als veel andere luchtvaartmaatschappijen, vouchers aan klanten als hun vlucht niet doorging. Uiteindelijk kunnen deze klanten hun geld wel terugkrijgen, maar pas na twaalf maanden, mits de voucher niet verzilverd is.

Passagiers wiens vlucht in de komende periode geannuleerd zal worden krijgen de keuze tussen een voucher of hun geld terug. KLM vraagt begrip voor het feit dat de verwerkingstijd wegens de omstandigheden langer zal zijn.

Door: Nationale Transportgids