Normal_pakketbezorging

Nederlanders hoeven hun pakketje niet per se snel te hebben als dat betekent dat ze hogere bezorgkosten moeten betalen. Uit onderzoek blijkt dat 70 procent van de consumenten best langer op hun bestelde product wil wachten als ze dan minder hoeven te betalen voor de bezorging. De uitzondering hierop is eten en drinken. Dit meldt TTM.

Voor het onderzoek, dat werd uitgevoerd in opdracht van Descartes (belangrijke speler in on-demand SaaS-oplossingen voor de logistiek), werden 1.032 Nederlanders ondervraagd over hun gedrag en voorkeuren wat betreft online bestellingen. Bij het bestellen van elektronica, kleding of meubels vinden Nederlanders bezorgkosten belangrijker dan levertijd.

Keuzevrijheid

Albert van Roekel, Director Solutions Consultancy bij Descartes, zegt dat de bevindingen tot "interessante inzichten" leidt: "Door consumenten de keuzevrijheid te geven in de lengte van de levertijd en de hoogte van de bezorgkosten, maken retailers 70 procent van de consumenten tevredener. Hier valt dus nog veel te halen." Van Roekel zegt dat het logistieke proces hierachter niet per se heel ingewikkeld hoeft te zijn en dat slimme software het eenvoudig kan maken.

Door: Nationale Transportgids