Qbuzz zet WhatsApp in voor reisinformatie en stopt met X
19 september 2024 om 11:30
< 1 min lezen

Qbuzz zet WhatsApp in voor reisinformatie en stopt met X

Qbuzz is als eerste bus- en treinvervoerder in Nederland begonnen met het gebruik van WhatsApp als informatiekanaal. Sinds donderdag kunnen reizigers in een zogeheten WhatsApp-kanaal actuele reisinformatie ontvangen, inclusief wijzigingen in de dienstregeling.

Tegelijkertijd stopt het vervoersbedrijf per 17 oktober met X. “Het platform heeft onlangs wijzigingen doorgevoerd, waardoor het niet meer voor alle reizigers toegankelijk is”, meldt het bedrijf. “Daarnaast biedt WhatsApp, dat veel meer Nederlandse gebruikers telt, directe en persoonlijke communicatie.” Qbuzz heeft drie verschillende WhatsApp-kanalen aangemaakt, voor de regio’s Groningen en Drenthe, voor Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem en voor de regio Utrecht. In de laatstgenoemde regio rijdt Qbuzz onder de naam U-OV.

Beheerders

WhatsApp introduceerde vorig jaar de kanalen in zijn app. Mensen die zich abonneren krijgen in een kanaal informatie van bedrijven of mensen. In zo’n kanaal kunnen mensen niet reageren op de berichten. Alleen beheerders kunnen berichten plaatsen.

Relevante artikelen

Alles van wegtransport
    • Spoortransport

    Fietsenstalling station Schiedam Centrum uitgebreid en feestelijk heropend

    7 november 2025 om 15:15
    • Spoortransport

    Drie weken lang minder treinen rond Schiphol

    7 november 2025 om 10:15