Schiphol is gestart met betalen claims van reizigers
26 augustus 2022 om 11:53
< 1 min lezen

Schiphol is gestart met betalen claims van reizigers

De eerste reizigers die extra kosten moesten maken door de zomerchaos op Schiphol hebben geld gekregen van de luchthaven. Tien claims van gedupeerde reizigers zijn donderdag uitbetaald, liet financieel directeur Robert Carsouw van Schiphol weten.

In totaal zijn er in de eerste twee weken na aankondiging van de regeling op 11 augustus zo’n 2600 claims van reizigers binnengekomen en daar komen dagelijks nog zo’n tweehonderd bij, aldus Carsouw. Hoeveel geld de hele compensatieregeling Schiphol gaat kosten, kon hij niet zeggen. Daar is het volgens de financieel directeur nog te vroeg voor. Schiphol heeft geen voorziening genomen voor de reizigersclaims.

Compensatieregeling

De compensatieregeling staat open voor extra kosten die reizigers tussen 23 april en 11 augustus maakten. Ze hebben nog tot eind september om zich bij Schiphol te melden. De luchthaven betaalt alleen kosten die niet door bijvoorbeeld luchtvaartmaatschappijen of de verzekering worden vergoed.

Ook over de kosten die Schiphol mogelijk moet maken vanwege schadeclaims van luchtvaartmaatschappijen en touroperators wilde Carsouw nog geen uitspraken doen. “We hebben afspraken gemaakt over de meivakantie, maar over de rest zijn we nu in gesprek. Die gesprekken lopen nog.”

Relevante artikelen

Alles van luchtvaart
    • Luchtvaart

    Komende zomer nieuwe bestemmingen Transavia

    12 september 2025 om 11:41
    • Luchtvaart

    PostNL verwacht pakketten deze maand weer te kunnen versturen naar VS

    12 september 2025 om 09:47

Aankomende evenementen

18 Sep
Raildagen 2025
  • Landelijk
19 Sep
Career Experience voor de luchtvaart- & reisindustrie
  • Zuid-Holland
01 Oct
Scheepsmotoren Event 2025: De toekomst van scheepsaandrijving
  • Zuid-Holland